یک کارشناس مذهبی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

حجاب حافظ شخصیت و ارزش زنان در جامعه است

یک کارشناس مذهبی گفت: حجاب به عنوان یک سد دفاعی و محافظ از انسان است و موجب آرامش روح و جسم در فرد می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران در رابطه با حجاب و ابعاد روانی آن اظهار کرد: حجاب به عنوان یک سد دفاعی و محافظ از انسان است و موجب آرامش روح و جسم فرد می‌شود.

وی افزود: جامعه ما یک جامعه مذهبی و اعتقادی است که در آن مسئله حجاب در بین اعضای جامعه از اهمیت خاصی برخوردار است.

رحمانی گفت: انگیزه‌های مختلفی وجود دارد که موجب می‌شود افراد در انتخاب نوع پوشش و حجاب خود تصمیم گیرند و در آن راستا حرکت کنند.

کارشناس مذهبی در ادامه تصریح کرد: یک انگیزه روانی هست که باعث می‌شود یکسری از خانم‌ها خود را غیر از آن چیزی که هستند، جلوه دهند و بدحجابی را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: یکی از عمده‌ترین دلایل گرایش افراد به بدحجابی اعتماد به نفس پایین آن‌ها است.

رحمانی در ادامه تصریح کرد: اشخاصی که اعتماد به نفس پایینی دارند راه چگونگی مطرح کردن خود در جمع را به طور صحیح نمی‌دانند.

کارشناس مذهبی گفت: نیازهای ثانویه افراد بعد از برطرف شدن نیازهای اولیه آن‌ها شکل می‌گیرد که یک مورد از این نیازهای ثانویه، نیازهای روحی و روانی و میل به دوست داشته شدن و توجه از طرف دیگران است.

وی در ادامه تصریح کرد: معمولاً اشخاصی که دارای سجایای اخلاقی می‌باشند و برای مطرح بودن در بین دیگران توانایی‌های لازم و فاکتورهای مورد نیاز را دارند مورد توجه و علاقه دیگران قرار می‌گیرند.

رحمانی افزود: اشخاصی که توانایی‌های لازم برای مطرح شدن در جمع را ندارند معمولاً پوشش‌های نامناسب را برای دیده شدن خود در جامعه و مطرح کردن خود انتخاب می‌کنند.

کارشناس مذهبی گفت: افراد باحجاب گوهر انسانی و ارزش زنانه خود را حفظ کرده و خود را موظف در حفظ این ارزش می‌دانند.

وی افزود: اشخاص بدحجاب با استفاده از پوشش‌های نامناسب تلاش باطنی را در جهت جلب توجه دیگران به خود می‌کنند.

رحمانی در پایان تأکید کرد: برای ترویج و گسترش حجاب بین بانوان باید ابتدا به تبیین ارزش‌های زنان در جامعه پرداخته شود تا بتوان زمینه‌های بروز بدحجابی را از بین برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار