ساخت منطقه گردشگری جزیره هرمز آغاز می‌شود

معاون گردشگري و سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان از اغاز عمليات اجرايي ايجاد منطقه نمونه گردشگري جزيره هرمز در اينده نزديك خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا) ، فرشيد واحدي گفت: در سفر هيئت دولت به استان هرمزگان تبديل جزيره هرمزبه عنوان يکي از مهمترين مناطق نمونه گردشگري هرمزگان مصوب شده است.

وي افزود: مطالعات به منظور ساخت منطقه نمونه گردشگري جزيره هرمز در اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان به اتمام رسيده است.

معاون گردشگري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان تصريح کرد: 
سرمايه گذار بخش خصوصي براي ايجاد منطقه نمونه گردشگري هرمز انتخاب شده است و 
هفت هکتار از اراضي اين جزيره در اختيار اين سرمايه گذار قرار خواهد گرفت و اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان ،زيرساختهاي اوليه را فراهم کرده است.

واحدي گفت: در صورت لزوم تسهيلات بانکي در اختيار سرمايه گذار بخش خصوصي قرار خواهد گرفت.

واحدي اعلام کرد: بنا به گفته سرمايه گذار بخش خصوصي ساخت هتل نمکي به عنوان يکي از منحصربفردترين هتلهاي کشور از طرح هاي منطقه نمونه گردشگري هرمز خواهد بود.

وي گفت : ساخت هتل نمکي به تنهايي مي تواند به عنوان جاذبه اي بي بديل در آبهاي خليج فارس گردشگران زيادي را به جزيره هرمز جذب کند.

به گفته وي، طبيعت جزيره هرمز به گونه اي است که امکان ساخت هتل نمکي را در اين جزيره فراهم مي کند.

معاون گردشگري و سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان همچنين به ساخت پارک ساحلي با صرف هزينه 500 ميليون تومان اشاره کرد و گفت: با ساخت اين پارک ساحلي شاهد رونق گردشگري در هرمز بوديم که اميدواريم با افتتاح هتل در اين جزيره نيز گردشگري جزيره بيش از پيش رونق گيرد.

واحدي تاکيد کرد: اين اداره از تمام سرمايه گذاران بخش خصوصي علاقه مند براي ايجاد تاسيسات گردشگري در جزيره هرمز استقبال خواهد کرد.

هرمز، جزيره‌اي بيضي شکل و گنبد نمکي به مساحت 42 کيلومتر مربع برابر با 16 مايل مربع است که در ورودي خليج فارس و در 8 کيلومتري بندرعباس واقع شده است.

اين جزيره را به علت موقعيت جغرافيايي آن و مجاورت با تنگه هرمز، کليد خليج فارس مي‌دانند. همين موقعيت است که آن را در طول تاريخ، از نظر راهبردي و بازرگاني از اهميت خاصي برخوردار 
كرده ‌است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار