رضایی در نشست خبری:

برنامه سیاست‌های ششم توسعه هفته آینده تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برنامه سیاست‌های ششم توسعه در جلسه امروز به پایان رسید که این سیاست‌ها هفته آینده تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود.

برنامه سیاست‌های ششم توسعه هفته آینده تقدیم مقام معظم رهبری می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که ظهر امروز (یکشنبه) در محل کاخ مرمر ساختمان قدس برگزار شد، با اشاره اتمام سیاست‌های کلی برنامه ششم اظهار کرد: سیاست‌های کلی برنامه ششم تا خرداد به دست دولت می‌رسد تا بودجه سال آینده براساس آن طراحی شود.

وی افزود: لذا مجمع جلسات فوق العاده خود را تشکیل می‌دهد و در همین راستا امروز یکشنبه مجمع جلسه فوق العاده داشت.

رضایی تصریح کرد: در جلسه امروز بحث‌های مهمی در خصوص حمل و نقل مطرح شد به عنوان نمونه در عصر حاضر امارات از فرودگاه دبی بیش از 20 میلیارد دلار درآمد دارد و این در حالی است که فرودگاه امام خمینی(ره) با وجود بسترهای مناسب چون نیمه تمام است نمی‌تواند درآمد قابل توجهی داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مسائل ریلی و قطارهای سریع‌السیر بحث دیگری بود که در جلسه امروز مطرح شد براین اساس باید در طول برنامه ششم برنامه‌ریزی ویژه‌ای در خصوص مسائل ریلی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: مثلا محور تهران مشهد که میلیون‌ها نفر مسافر دارد اما به دلیل سرعت پایین مردم ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

رضایی افزود: این در حالی است که قطارهای تندرو می‌توانند در این محورها و هم چنین محور تهران اصفهان و تهران شیراز مورد استفاده قرار گیرند و امر توسعه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های ما در برنامه ششم محسوب می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بحث مهم دیگری که در جلسه امروز مطرح شد پیرامون محورهای دریایی ایران بود کشور ما با برخورداری از 2 هزار و 500 کیلومتر ساحل دریا از نعمات خوبی در این زمینه برخوردار است که متاسفانه استفاده چندانی از آن نمی‌شود.

وی با بیان این که بحث‌های ذکر شده در مراحل پایانی است و مجمع در این خصوص به عنوان آخرین جلسه شنبه هفته دیگر نشست خواهد داشت و بحث‌های مربوط به سیاست‌های برنامه ششم را به پایان می‌برد و برای تصویب به مقام معظم رهبری تقدیم می‌کند و پس از این مرحله بحث‌ها به دولت و مجلس ارائه می‌شود.

نخبگان در زمینه سیاست‌های کلی انتخابات و محیط زیست به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد ارائه دهند

رضایی با دعوت از نخبگان تصریح کرد: از نخبگان و دانشمندان دعوت می‌کنیم تا در خصوص سیاست‌های کلی انتخابات و محیط زیست به ما نظر و پیشنهاد ارائه دهند و در خصوص این دو مقوله به سایت مجمع مراجعه کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: محیط زیست در حال حاضر یکی از نگرانی‌های مهم محسوب می‌شود در مسائل مربوط به گرد و غبار، مسائل مربوط به آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود لذا افرادی که رساله ارشد یا دکترا در زمینه‌های فوق دارند از طریق سایت در اختیار ما قرار دهند تا در تدوین سیاست‌های محیط زیست از آن استفاده شود. 

تجزیه کشورهای عراق، سوریه در دستور کار منطقه است 

رضایی در سخنان پیش از دستور جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام بحثی در خصوص وضعیت منطقه داشتیم به نظر می‌رسد در منطقه طرح برنامه‌ریزی برای تجزیه سوریه، عربستان و یمن در دستور کار است براین اساس عراق به سه قسمت، سوریه به دو بخش و یمن نیز به یمن شمالی و جنوبی تقسیم خواهد شد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معاون رئیس جمهور آمریکا فعلا درخصوص تجزیه عراق صحبت کرده است افزود: درخصوص تجزیه سوریه و یمن صحبتی توسط وی عنوان نشده است.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق در منطقه رخ دهد تحول بزرگی صورت خواهد پذیرفت و ناامنی را به مدت 20- 30 سال گسترش می‌دهد.

رضایی با بیان اینکه ظاهرا برخی حکام سعودی مثل سعود‌الفیصل که از حکومت کنار گذاشته شده‌اند مخالف این تجزیه بوده‌اند تصریح کرد: این افراد نامه‌های رسمی به ملک سلیمان نوشته‌اند و در خصوص این اقدامات به وی هشدار دادند این قبیل رفتارها در حکومت عربستان حامی این پیام است که در مجموعه حکام سعودی وحدت نظری وجود ندارد. 

پروژه تقسیم عراق به سه کشور را آمریکا به عهده گرفته است

وی گفت: تیمی که در حال حاضر در عربستان در مسند امر نشسته است معتقد است برخی از کشورها مانند سوریه و یمن باید تجزیه شوند این در حالی است که پروژه تقسیم عراق به سه کشور را خود ایالات متحده به عهده گرفته است و تجزیه سوریه و یمن را به عهده حکام سعودی گذاشته است.

رضایی تاکید کرد: جلسه بعد به محض این که مجمع سیاست‌های مربوط به انتخابات را کلید بزند با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

طرح استانی شدن انتخابات در صورتی که استانی- شهرستانی باشد به سیاست‌های مجمع تشخیص نزدیک‌تر است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بحث مهم استانی شدن انتخابات نیز خاطرنشان کرد: در مورد استانی- شهرستانی شدن انتخابات در جلسه امروز مجمع تشخیص بحثی نشد اما در صورتی که با اجرایی شدن این طرح مردم هم در شهرستان‌ها و هم در استان‌ها به نمایندگان خود رای دهند با سیاست‌های مطرح شده در مجمع نزدیکی بیشتری دارند.

وی تاکید کرد: اگر استانی شدن انتخابات صرف اجرایی شدن این طرح در استان‌ها باشد با دیدگاه مجمع تفاوت دارد.

رضایی در پایان خاطر نشان کرد: چون بحث انتخابات هنوز تمام نشده مجمع نمی‌تواند نظر قطعی و صریحی در خصوص استانی- شهرستانی شدن انتخابات ارائه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، رضایی ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار