قزوین؛

اجرای طرح های عمرانی بیشترین فعالیت بسیج سازندگی

فرمانده قرارگاه قرب کوثردر نشست هماهنگی ستاد عالی طرح هجرت در قزوین گفت: ​​بیش از 90 درصد فعالیت های بسیج سازندگی در راستای ساخت و بهره برداری از پروژه های عمرانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛​سردار سیدضیاءالدین گفت : کمتر از 10 درصد فعالیت های بسیج سازندگی ، اقدامات آموزشی، فرهنگی و ورزشی است.

​فرمانده قرارگاه قرب کوثر، 75 درصد پروژه های بسیج سازندگی را طرحهای زود بازدهی دانست که در امنیت پایدار و کارآمدی نظام نقش موثری دارند.

سردار حزنی در ادامه گفت : قرارگاه قرب پروژه های با اولویت مسجدسازی، کمک به حوزه های علمیه، خانه های بهداشت، آبرسانی، مدرسه سازی، خانه عالم، برق رسانی، احداث خانه برای نیازمندان، ساماندهی گلزار شهدای مناطق صعب العبور را انجام داده و پروژه های بسیاری را هم در دست اجرا دارد.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: بهبود وضع معیشت مردم در نقاط مختلف ایران اسلامی به خصوص مناطق محروم روستایی مهمترین هدف بسیج سازندگی است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر فعالیت های سپاه پاسداران را در راستای محرومیت زدایی دانست که با همکاری و پشتیبانی گروه های مردمی و جهادی از قبیل دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، نیروی زمینی، دریایی، هوایی و هوا فضای سپاه پاسداران، قرارگاه های عملیاتی، سپاه های استانی و گروه های تخصصی قرارگاه خاتم الانبیاء در حال انجام است.

وي افزود: قرارگاه مرکزي محروميت زدايي سپاه آماده است تا در هر عرصه اي چون راه و پل سازي، احداث مسجد و حوزه علميه که مردم مناطق کم برخوردار تقاضا کنند به آنان کمک کند.

​فرمانده قرارگاه سازندگی قرب کوثر با اشاره به اینکه این قرارگاه در استان قزوین و در بحث طرحهای محرومیت زدایی یک میلیارد و965 میلیون تومان قرارداد داشته است، گفت: تاکنون یک میلیارد و 875 میلیون تومان به حساب استان واریز شده و این در حالی است که این قرارگاه با گروههای مردمی در استان هم 15 پروژه داشته است که 12 پروژه به بهر برداری رسیده و 3 پروژه هم نیمه کاره است.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر خاتم الانبیاء(ص) همچنین از احداث و احیا مساجد خبر داد.

اجراي 100 پروژه جدید در جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم استان قزوين 

استاندار قزوین هم با بیان اینکه مسجد نقش مهمی در تربیت جامعه اسلامی دارد گفت : پنجاه درصد هزینه های ساخت و ترمیم مساجدی که قرارگاه قرب کوثر در استان انجام دهد را استانداری قزوین تامین می کند.

روزبه در ادامه اردوهای هجرت را ابزار کارآمد و موثری در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: باید از آنها به بهترین نحو در تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب بهره برد.

حبیبی دبیر ستاد عالی هجرت هم با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در حوزه های شهری و روستایی پروژهای خوبی را در استان اجرا کرده است گفت: امسال 100 پروژه جدید در جهت محرومیت زدایی در مناطق محروم استان اجرا خواهد شد.

اله بداشتی مسول بسیج سازندگی استان هم با بیان اینکه از 48 پروژه بسیج سازندگی در سال 93 ، 25 پروژه به بهر برداری رسیده است گفت : برای اتمام 23 پروژه نیمه کاره 600 میلون تومان اعتبار نیاز است.


انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.