رییس مجمع نمایندگان استان کردستان تاکیدکرد:

عزم و اراده دولت و مجلس مسائل و مشکلات فرهنگیان راحل می کند

سید احسن علوی گفت: عزم و اراده دولت و مجلس حل مسائل و مشکلات فرهنگیان است و معلمان باید اجازه دهند مسائل و مشکلات آنان از طریق مجاری قانونی پیگیری گردد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، سید احسن علوی، وظیفه مسوولین به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را رسیدگی به مسائل فرهنگیان دانست و بر ضرورت تدبیر در راستای حل مشکلات آنان تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت در پیشرفت کشور گفت: توسعه کشور از طریق توجه به آموزش و پرورش شکل می گیرد. 

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه دولت ها به آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش یعنی معلم و باید همه در راستای توجه به نیاز معلمان تلاش نمایند. 

وی در ادامه به برخی از اقدامات مجلس شورای اسلامی در راستای برنامه های آموزش و پرورش به ویژه احکام و قانون بودجه پرداخت و اختصاص 1700 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان، اختصاص بودجه برای مقاوم سازی مدارس و افزایش بودجه آموزش و پرورش از 20 هزار میلیارد تومان سال 93 به 25 هزار میلیارد تومان در سال 94 را بخشی از این اقدامات دانست.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اختصاص مبلغ 420 میلیارد تومان برای بهینه و استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس، اختصاص 200 میلیارد تومان برای پرداخت هزینه های سوخت، برق و آب مدارس و اجازه خرید خدمات آموزشی برای پوشش دانش آموزان لازم التعلیم را از دیگر مهمترین اقدامات مجلس بر شمرد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.