برنامه‌ریزی استان قزوین برای رفع موانع صادرات

اداره کل گمرک استان قزوين امسال موانع صادرات محصولات توليدی استان را رفع می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مديرکل گمرک استان گفت: با تدوين برنامه هاي حمايتي مي توان استان قزوين را به قطب صادرات کشور  تبديل کرد. 

صدري خواه افزود: از بين بردن موانع صادرات در استان قزوين نيازمند برنامه ريزي و هم افزايي دستگاه هاي اقتصادي استان است و از همه آنها خواسته شد ، برنامه ها و راهکاره هاي خود را براي تسريع در صادرات کالا تدوين کنند.

وي با اشاره به استقرار بزرگترين شهرک هاي صنعتي کشور در استان قزوين افزود: اين استان از ظرفيت بسيار زيادي در حوزه صادرات برخوردار است.

مدير کل گمرک استان با اشاره به رتبه هشتم استان قزوين در واردات کشور گفت: وجود شهرک هاي صنعتي سبب شد تا استان قزوين رتبه هشتم واردات کشور را به خود اختصاص دهد ، چرا که مراکز توليدي و کارخانه هاي مستقر در استان به مواد خام و اوليه فراواني نياز دارند.

صدري خواه با اشاره به اين که محصولات توليدي در استان قزوين مي تواند نياز بسياري از کشورهاي همسايه ايران را برطرف کند ، گفت: صادرات از استان قزوين نه تنها سبب شکوفايي اقتصادي استان قزوين مي شود بلکه مي تواند کالاهاي مورد نياز بسياري از کشورهاي همسايه را نيز فراهم کند.

گمرک قزوين  پارسال با 342 ميليون دلار صادرات و 917 ميليون دلار واردات ، افزايش 148 درصدي درآمد را نسبت به سال 92 تجربه کرد. 

استان قزوين حدود 20 شهرک و ناحيه صنعتي و بيش از سه هزار واحد توليدي و صنعتي دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار