احسانی:

بازیکن ملی پوش بعد از دوره مربیگری به درد ما می خورد/ آقای گل محمدی! دستیارتان را مدیر شما انتخاب می کند؟!

رئیس کمیته آموزش مربیان گفت: بازیکن ملی پوش با توجه به دانشی که دارد، بهتر است دوره مربیگری را طی کند و پله پله به مراحل بالاتر برسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، احسانی در گفتگو با رادیو در خصوص گله‌مندی گل محمدی از کمیته آموزش مربیان اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که گل محمدی از فدراسیون گله‌مند باشد گل محمدی دوره های مربیگری را در کمیته آموزش گذرانده و از مربیان خوب و آینده دار فوتبال کشورمان است و از مربیان دیگر نیز همانند گل‌محمدی دوره های خود را در ایران سپری کرده اند و در حال حاضر مدرسان فوتبال کشور ما جزو بهترین مدرسان آسیا هستند و بالاترین آنها را از نظر تعداد در فوتبالمان داریم اما اگر مشکلاتی که بین ما و مربیان وجود دارد عنوان شود بهتر است و اذهان هم در جریان قرار می گیرند.
 
وی بیان کرد: تمام کلاس های مربیگری طوری تنظیم شده که لیگ تمام شده باشد و قرار است این دوره ها در خرداد ماه برگزار شود و از طرفی دیگر دانش افزایی در پایان اردیبهشت صورت می گیرد.
 
وی در خصوص اینکه چرا از هزار مربی فوتبال کشور ما که مدرک A دارند به عنوان دستیار سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌شوند افزود: باید بگویم که هزار مربی فوتبال کشورمان طی 10 تا 15سال مدارک خود را گرفته اند و بعضی از آنها به مشاغل دیگری پیوستند و از مدرک خود استفاده ا ندارند از طرفی دیگر سامان دهی های لازم صورت گرفته و کسانی که در کلاس های دانش افزایی شرکت دادند می توانند فعالیت مربیگری داشته باشند.
 
وی افزود: هر کسی که در کلاس های دانش افزایی شرکت کند جزو مربیان فعال هستند و خوشبختانه سامان دهی های لازم را انجام دادیم و این برنامه رو به رشد است وبا توجه به این مساله اکثریت مربیان زیر نظر کمیته آموزش مربیان هستند.
 
رئیس کمیته آموزش مربیان افزود: باید بگویم که بازیکنان خوب و توانمندی در فوتبالمان حضور دارند که علاقه خاصی به مربیگری دارند و این مساله خیلی خوب است فکر می کنم اگر بازیکن ملی پوشی که دانش خوبی دارد و در تیم های گوناگونی بازی کرده است و اگر دوره های مربیگری را طی کنند و پله پله جلو برود قابل قبول تر خواهد بود.
 
وی در خصوص اینکه گل محمدی عنوان کرده قبل از جام جهانی با کفاشیان برای حضور در تیم ملی تمایل داشته است افزود: باید بگویم که تعدادی از مربیان و بازیکنان علاقه کار در تیم ملی را ندارند و فقط دوست دارند که در سطح پایه به کار خود ادامه دهند. فکر می کنم فدراسیون این فکر را باید داشته باشد و گل محمدی نیز در این  راستا درست می گوید. افرادی همانند گل محمدی، منصوریان و دیگر مربیانی که تحصیل کرده هستند اگر در کنار کی روش قرار بگیرند به طور حتم در آینده مربیان با تجربه تری خواهند شد و در این موضوع مشکلی نیست و از طرفی دیگر یک سوال از گل محمدی دارم و حرفم این است آیا اگر مدیر عامل ذوب آهن 5 نفر را به عنوان دستیار به گل محمدی معرفی کند قبول می‌کند که از این افراد استفاده کند؟ پس باید بدانیم که یک سرمربی به طور حتم خودش دوست دارد که دستیارش را انتخاب کند.
 
باید مربیان ایرانی در کنار کی روش قرار بگیرند و تجربه های بسیاری را کسب کند چرا که کی روش کارنامه قابل قبولی دارد و می تواند کمک زیادی به مربیان ما کند مربیان خوشبختانه با کسب تلاش های گوناگون و با اطلاعاتی که کسب کرده‌اند جزو بهترین ها قرار دارند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: احسانی ، مربیگری ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار