عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان كرد؛

استفاده از کتاب توحید شیخ صدوق جهت آموزش طلاب حوزه علمیه

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از کتاب توحید شیخ صدوق باید در جهت آموزش در حوزه علمیه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ آیت‌الله استادی امروز ظهر در مراسم بزرگداشت صدوقین در مرقد مطهر علی بن بابویه با بيان اينكه از کتاب "توحید" شیخ صدوق در جهت آموزش طلاب در حوزه علمیه استفاده شود گفت: این کتاب بسیار مفید است و در حوزه علمیه می توان آن را به عنوان کتاب درسی تدریس کرد.

وی در ادامه افزود: این عالم بزرگ در زمینه حدیث و ادبیات بسیار ورزیده بودند و از همان دوران جوانی وارد این کار شده است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: کتاب "توحید" شیخ صدوق یک کتاب  مفید است و حوزه علمیه می‌تواند از آن در راستاي آموزش طلاب بهره گيرد.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: 300 کتب از شیخ صدوق برجای مانده که نشان دهنده هوش و ذکاوت بالای این عالم است ولی متاسفانه اکثر آن‌ها از بین رفته است. 

استادی خاطرنشان کرد: در یکی از  کتاب های شیخ صدوق فضائل شیعه و صفات شیعه را آورده و در کتاب دیگر اعتقادات شیعه را بیان کرده است که این کتب بسیار غنی و جامع بوده و نشان از تسلط جامع و کامل وی است.
 
وی در ادامه اضافه خاطرنشان كرد: تسلط شیخ صدوق به احادیث و روایات مثال زدنی بوده و روایات مختلف را جداگانه و با توجه به گناه و ثواب بودن آن‌ها می‌آورد. 

آیت الله استادی بیان کرد: شیخ صدوق شش هزار روایت را از بین 100 هزار روایت انتخاب کرد که بر همه آن‌ها تسلط داشت که این نشانه ی اخلاص و قصد قربت جهت تقویت دین بود.
 
انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.