کشف نورون‌هایی که خوب و بد را تشخیص می‌دهند

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) دو گروه نورون را در بادامه مغز شناسایی کرده‌اند که احساسات مثبت و منفی را پردازش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، به گفته محققان، نتایج آن‌ها نشان می‌دهد که جریان‌های اطلاعات به هم متصل بوده و در سطح بادامه مغز به گروههای خوب و بد جدا می‌شوند.
این یافته‌ها همچنین می‌تواند به دانشمندان در درک بهتر از چگونگی بروز بیماریهای روحی مانند افسردگی کمک کند.

نورون‌های هسته قاعده‌ای جانبی آمیگدال درهم آمیخته بوده و تشخیص اینکه کدام گروه در چه کار متفاوتی دخیل هستند، مشکل است. محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا می‌توان جمعیت نورون‌های پاسخگو به احساسات مختلف را بر اساس اهدافشان در نقاط دیگر مغز تشخیص داد.

دانشمندان پس از برچسب‌گذاری این نورون‌ها به بررسی فعالیت بادامه مغز در زمان یادگیری یک وظیفه ترسناک با پاداش توسط موش‌ها پرداختند.
 
موشها در وظیفه ترسناک یاد گرفتند که یک صدا ر ا با شوک پا مرتبط بدانند؛ همچنین موشها در گروه پاداش یاد می‌گرفتند که صدا با نوشیدن آب شیرین همراه است.

محققان روز بعد قدرت ارتباطات بین دو گروه نورون را که اطلاعات حسی را به بادامه مغز ارسال می‌کرد، بررسی کرده و دریافتند که نورون‌های هسته قاعده‌ای جانبی آمیگدال که با اکومبنس هسته متصل بودند، پس از یادگیری با پاداش، ورودی قویتری دریافت می‌کردند، اما این ورودی‌ها پس از یادگیری با ترس ضعیف‌تر می‌شدند. نورون‌هایی که به centromedial amygdale متصل بودند، واکنش متضادی را نشان دادند. 

انتهای پیام

 

برچسب ها: نورون ، مغز ، سلول ، عصبی ، احساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار