ابوترابی فرد در دیدار با نایب رئیس مجلس لهستان؛

دولت و ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا خواهند ایستاد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مردم ایران در برابر هرگونه زیاده‌خواهی و یکجانبه‌گرایی کشورهای زورگو بویژه آمریکا خواهند ایستاد.

دولت و مردم ایران در برابر زیاده‌خواهی آمریکا خواهند ایستادبه گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، «یژی یان وندرلی» نایب رئیس مجلس سنای لهستان امروز سه‌شنبه با محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور گفت: فرصت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و لهستان وجود دارد که باید از آنها برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین بهره برد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت تحکیم و تقویت ارتباطات دو کشور در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تصریح کرد: تبادل هیات‌های پارلمانی میان دو کشور می‌تواند ضمن تقویت تفاهم و درک متقابل نسبت به مواضع طرفین به شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و کشاورزی در ایران و لهستان منجر شود.

ابوترابی‌فرد با اشاره به ادامه مذاکرات 1+5 با کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از هرگونه گفتگویی در چارچوب منافع ملی و احترام متقابل استقبال کرده است و دولت و مردم ایران در برابر هر گونه زیاده‌خواهی و یکجانبه‌گرایی کشورهای زورگو بویژه آمریکا خواهند ایستاد.

وی در پایان بر افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

در ادامه یژن یان وندرلیخ نایب رئیس مجلس سنای لهستان با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان گفت: ایران کشوری مهم در منطقه محسوب میشود و نباید زمان و فرصت‌های اقتصادی و تجاری فراروی دو کشور را از دست بدهیم.

یژن یان وندرلیخ با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی ایران افزود: تداوم مذاکرات هسته‌ای ایران نشان دهنده تحرک و سیاست‌های منطقی مقامات عالی‌رتبه ایران است.

نایب رئیس مجلس سنای لهستان در پایان بر توسعه و گسترش هر چه بیشتر مراودات فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار