بجنورد؛

اجرای 32 پروژه‌ آبخیزداری با اعتبار بیش از 39 میلیارد ریال در خراسان شمالي

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: 32 پروژه‌ی آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیزاستان با اعتبار 39میلیاردو 400 میلیون ریال اجرا شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان، محمد اكبرپور افزود: عملیات آبخیزداری این حوضه‌ها در یک سال اخیر در استان آغاز و همچنان در حال انجام است.

و ی گفت: اجرایی شدن پروژه‌های آبخیزداری در استان ، بهترین گزینه برای تعادل بخشی در زمینه‌ی منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: اعتبارات سال 93 از محل اعتبارات ملی(شامل طرح‌های آبخیزداری حاشیه کویر مرکزی و آبخیزداری در حوضه سیل گلستان ) و اعتبارات استانی ( شامل 5 طرح ) تأمین شده است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: حدود 55درصد مجموع اعتبارات این طرح‌های آبخیزداری، که مبلغ22میلیارد و 200میلیون ریال می‌شود از منابع استانی و حدود45درصد آن که مبلغ 17میلیارد و 200میلیون ریال است از محل منابع ملی تأمین شده است.

اكبرپور افزود: تاکنون حدود 58درصد اعتبارات استانی و63 درصد اعتبارات ملی به این طرح‌ها، اختصاص داده شده‌ است .

وي تصریح کرد: کنترل و کاهش فرسایش خاک، کنترل و مهار سیلاب‌ها، حفظ و تقویت و گسترش پوشش گیاهی، افزایش عمر مفید سدها با کنترل رسوبات وارده به مخازن آنها، تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی، کاهش اثرات خشکسالی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و ... از جمله نکات مهم فعالیت‌های آبخیزداری در استان خراسان شمالي است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.