غلام قمری:

کمیته فنی فدراسیون باید به کمیته غیر فنی تغییر نام دهد

قهرمان مسابقات آرنولدکلاسیک گفت: متاسفانه این روزها شاهد تصمیمات اشتباه از سوی کمیته فنی فدراسیون پرورش اندام هستیم تا جایی که به عقیده من نام این کمیته را کمیته غیر فنی دانست.

مجید غلام قمری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ اظهار داشت: چندی پیش مسابقات انتخابی تیم ملی فیزیک ایران برگزار شد و یکی از  شاگردان من نیز باتوجه به اینکه با رای کمیته داوران  توانسته بود عنوان اولی را در این مسابقات به خود اختصاص دهد اما در کمال ناباوری علی تبریزی عضو هیات رئیسه و کارشناس خبره فدراسیون پرورش اندام وی را خط زد و در توجیه کار خود نیز اشاره کرد که بدن او مناسب فعالیت در مسابقات فیزیک نیست و هیچ دلیل و منطق فنی هم برای کار خود ارائه نکرد.
 
وی تصریح کرد: تبريزى خطاب به اعضاى كميته فنى اذعان داشت،چه كسى وی را به عنوان نفر اول انتخاب کرده است؟ اما سوال من این است وقتى كسى در 2 مسابقه می تواند رای داوران را کسب کند و اول شود بالاخره شايسته انتخاب هست یا نه؟ چنانچه یک نفر شایستگی عنوان نخست را ندارد پس چطور داوران راى مي دهند و علی تبريزى آراء همه را باطل ميكند و مي گوید شما به اشتباه راى دادید و متعاقب اين صحبت اعضاى كميته فنى حرف وی را تاييد مي كنند.
 
وی افزود:اگر قرار باشد انتخابی تیم ملی سليقه اى انجام شود و از روى حساب نباشد پس بهتر است هيچ مسابقه اى برگزار نشود و فقط یک نفر از روى سليقه شخصى راى دهد و افراد را انتخاب کند.

وی ادامه داد: به نظر من علی تبریزی صلا حیت قضاوت برای انتخابی تیم ملی را ندارد زیرا وی، نه مسابقه فيزيك را از نزديك مشاهده کرده و نه در  كلاس هاى داورى فیزیک شركت داشته ضمن اینکه وی معيارهاى انتخاب در این رشته را نمي داند.
 
قمری تاکید کرد:من اولين ايرانى بودم كه بطور رسمى در مسابقات فيزيك شرکت کردم و به پتانسيل شاگرد خود در این زمینه آگاهی دارم و به نظرم وی توانایی این را دارد که در سكوهاى جهانى تا سال ها برای ایران مدال آور باشد و افتخار آفرینی کند.
 
وی اشاره کرد:متاسفانه كميته فنى فدراسيون پرورش اندام را باید به کمیته غیر فنی تشبیه کرد. همه می دانند که وظيفه كميته فنى يافتن استعدادهای هر رشته ورزشی است اما در اين فدراسيون فقط استعداد سوزى رخ می دهد، وقتی اعضای كميته فنى وقتی با همه ورزشكاران شب قبل از مسابقه انتخابی تیم ملی ارتباط دارند چطور می توانند  گزینش درستی را از میان شرکت کنندگان داشته باشند، پس در نتیجه مسابقات انتخابی تیم ملی فقط یک نمایش است و برای یک فدراسیون جای تاسف دارد که انتخاب ها بدین شکل انجام می گیرد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد:على تبريزى چندين سال براى کشور دیگری مسابقه داده و براى همان کشور نیز مدال هاى متعددى کسب نموده است و هميشه دليل اين كار را آشوب در فدراسيون و عدم توجه به ورزشكاران اين رشته از سوی مسئولان امر در ایران مي دانست اما امسال که به لطف خدا وی در فدراسیون پرورش اندام عهده دار سمت های متعدد شده دقيقاً همان رویه افراد قبلی فدراسيون را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار