رئیس سازمان غذا و دارو خبرداد

پيشگامی كشور در توليد دارو

دیناروند گفت: 97 درصد داروهایی که در سال گذشته در کشور تولید شده‌اند، تولید داخل بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت پس از بازدید ازيكي از خطوط تولید دارو در جمع خبرنگاران گفت: تمام شرکت‌هایی که به طور انحصاری در زمینه واردات دارو فعالیت می‌کردند، هم اکنون به تولید دارو نیز می‌پردازند كه اين امر نشان مي دهد كشور در توليد دارو پيشگام است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروهای تولید داخل با استاندارد روز وارد بازار می شود و به کیفیت تولید داخل کمک می‌کند. شرکت‌های تولید دارو نباید لزوما به تولید دارو بپردازند و باید به فکر صادرات دارو در فراتر از مرزهای ایران باشند. 

وی در خصوص قیمت در ایران اظهار داشت: قیمت دارو در ایران پایین است و داروهای کشور گران نیستند، سیاست دولت هم در زمینه داروهای گران این است که از مردم در زمینه قیمت این داروها حمایت کند در 17 ماه اخیر اولویت اساسی دولت این بوده که از مردم در زمینه سلامت چون بستری، سرپایی و دارو حمایت کند.  

رئیس سازمان در خصوص تولید مواد اولیه دارو در کشور اظهار داشت: تمام مواد اولیه دارو در کشور تولید نمی‌شود و تولید آن در کشور مقرون به صرفه نیست. شرکت‌های دارویی مواد اولیه‌ای را که تولید آن مقرون به صرفه است تولید می‌کنند. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.