در نشست تعاملات فرهنگی ایران و مکزیک بیان شد؛

ارتباط فرهنگی ما با مکزیک کم‌رنگ است

ارتباطات فرهنگی میان ایران و مکزیک بر خلاف اشتراکات موجود در پیشینه فرهنگی این دو کشور کم‌رنگ است.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل برگزاری نشست تعاملات فرهنگی ایران و مکزیک که امروز با حضور امیر مسعود شهرام نیا، قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اولیسس کالچولا، سفیر مکزیک در ایران در سرای اهل قلم 28 کتاب تهران برگزار شد.

 امیر مسعود شهرام‌نیا، قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: امروز در نمایشگاه به عنوان روز مکزیک نام‌گذاری شده و متاسفانه ارتباط فرهنگی ما با کشور مکزیک کم‌رنگ بوده است. 

امیدواریم  نشست تعاملات ایران و مکزیک زمینه ساز گشتردگی هرچه بیشتر روابط فرهنگی ما با این کشور باشد قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: ما در پیشینه فرهنگی کشورهای ایران و مکزیک اشتراک‌های زیادی داریم که لازم است با این پیشینه فرهنگی ارتباطاتمان را نیز با مکزیک افزایش دهیم.

شهرام‌نیا ادامه داد: در سال‌های اخیر حضور ما در نمایشگاه کتاب مکزیک کم‌تر شده و امیدواریم که نشست تعاملات ایران و مکزیک زمینه‌ساز ارتباط بشتر ما با ناشران و نویسندگان این کشور باشد همچنین اولیسس کالچولا، سفیر مکزیک در ایران در بخش دیگری از نشست تعاملات فرهنگی ایران و مکزیک گفت: از اینکه کشورم در یکی از بهترین نماشگاه‌های کتاب‌ جهان حضور پیدا کرده خوشحالم و می‌خواهم از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و قائم مقام بین‌المللی کتاب تهران به خاطر ایجاد زمینه‌های مشارکت مرتب مکزیک در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تشکر کنم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون مؤسسات دولتی و خصوصی آموزش عالی مکزیک نماینده این کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند و بخشی از انتشارات خود را در زمینه‌های ادبیات تاریخ و علوم به این نمایشگاه ارائه کرده‌ام تا تبادل تجربیات و آرای فرهنگی میان دو کشور انجام بگیرد. 

وی اظهار داشت: مهم‌ترین دستاورد ما در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران این بوده که امروز برای اولین بار یک نویسنده مکزیکی در ایران حضور پیدا کرده است.

کالچولا خاطرنشان کرد: مکزیک دو نمایشگاه در شهرهای مکیزیکو سیتی است و امیدواریم ایران بتواند حضور پررنگتری در این نمایشگاه‌ها داشته باشد و همینطور هم مکزیک بتواند مشارکت بسزایی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از خود نشان بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار