مدت‌ها بود که سر مربی تیم ملی فوتبال ایران به دلیل برخی ناملایمت‌ها ساز جدایی را کوک کرده بود تا اینکه بالاخره تصمیم به ماندن گرفت.

دست و پای وزیر با هم هماهنگ نیست/دست برخی ها در آستین وزیر استبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ دراین گیر و دار هر روز حرف تازه ای شنیدیم از ماندن ها و جدایی های کفاشیان و کی روش و البته در این میان برخی مخالفان و موافقان کی روش نیز فرصت را غنیمت شمردند و نظرات خود را بیان کردند!

وزارت ورزش و جوانان بارها اعلام کرده بود که در مورد سر مربی تیم ملی فدراسیون است که تصمیم می گیرد و حتی اگر نظر این وزارتخانه با حضور کی روش موافق هم نباشد در اینباره دخالت نخواهد کرد.

فضای رسانه ای و حتی محاوره ای در مورد دخالت وزارت ورزش و کی روش به حدی رسید که این وزارتخانه حسنی خو را به عنوان نماینده در جلسات کی روش و کفاشیان گمارد تا شک و شبهه ها دراین باره به حداقل برسد و در پایان مذاکرات نیز کی روش ماندنی شد و این خبر را نماینده وزارت تایید کرد تا از زیر بار این موضوع کنار برود و نشان دهد که دخالتی در این بحث ندارد و البته پا را فراتر بگذارند و به نوعی حتی موافقت خود را نیز با این مسئله عنوان کردند.

موافقت ضمنی نماینده وزارت ورزش تا آنجا که ما می دانیم طبق عرف انجام پذیرفت اما شواهد و قرائن نشان می دادند که وزیر محترم ورزش و جوانان با حضور یک سرمربی که حاشیه های زیادی داشته موافق نیست.

به مصاحبه های چند ماه اخیر در مورد کی روش توجه کنید:

"به گزارش خبرنگار مهر و گزارش چند ماه اخیر رسانه ها"، درحالی که تنش های بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان از زمان حضور محمود گودرزی بیشتر از گذشته نمایان شد و بارها به اوج خود رسید، اما قبل از جام ملت‌های آسیا با برکناری دبیرکل و نایب رئیس فدراسیون فوتبال روابط کمی نزدیک شد.

با این حال این نزدیکی و رابطه بهتر از گذشته دوام زیادی نداشت و پس از آنکه تیم ملی در جام ملت های آسیا نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند، تلاش های زیرپوستی برای کنار گذاشتن کارلوس کی روش آغاز شد و انتصاب افرادی در فدراسیون فوتبال که نزدیک به وزارت ورزش و جوانان بودند گامی در این راستا بود.

کی روش یک روز مانده به آغاز سال 94 صحبت از جدایی کرد و این مسئله را به دلیل تهمت های برخی ها عنوان کرد و پس از آن محمود گودرزی که در گذشته بی علاقگی خود به کی روش را نشان داده بود، در جريان ديدار با پيشکسوتان فوتبال به شدت عليه کی روش موضع گيری کرد تا مشخص شود علاقه ای به همکاری با وی ندارد.

وی در اظهاراتش اعلام کرد که تيم ملی نتيجه خوبی در جام جهانی نگرفت و اينکه توسط يک بيگانه تحقير شويم و در حالي که ما کارفرمای او هستيم و او کارگر ما است شرايط فرق بکند و او کارفرمای ما بشود و حالا ما گرفتار شويم، رضايت ندارد.

اکنون دوباره بايد دنبال پاسخ اين سوال گشت که اگر وزير ورزش علاقه ای به حضور کی روش در تيم ملی فوتبال ندارد، چرا حسني خو به مذاکرات اضافه شد و اين اتفاق بر چه مبنايی و با دستور چه کسی رخ داده است؟!

"و اما دادکان در آخرین اظهار نظر گفت: در جلسه دیروز پیشکسوتان با وزیر ورزش بحث در مورد اخلاقمداری و مبارزه با فساد و لمپنیزم صحبت شد اما نیمی از حاضران در این جلسه عاری از اخلاقمداری و دچار فساد و لمپنیزم هستند!"

"وزارت باید به صورت صریح مشخص کند که نظرش در مورد کی روش چیست. آیا می خواهد او را حفظ کند یا نه."

"اختیارات کی روش فراتر از سطح مستطیل سبز است. شرح وظایف او باید مشخص باشد."

"از روزی که او (آقای گودرزی) به عنوان وزیر ورزش شروع به کار کرده دنبال کار پرسپولیس، استقلال و تیم ملی است. شما کار دیگری ندارید؟ باشگاه پرسپولیس در این مدت 7 مدیر آورده 13 تا مربی. از من راهکار می خواهید؟ بهترین راهکار این است که شما بروید. آیا راهکار بهتری سراغ دارید؟"

"ماندن یا نماندن کی روش دست کفاشیان نیست. او می گوید که شنبه با کی روش جلسه می گذارند و تصمیم می گیرند. (آقای کفاشیان) به پیغمبر اگر تو تصمیم بگیری! نایب رئیست را جای دیگری کشتند! دبیر کلت را جای دیگری کشتند! وزیرت را جایی کشتند ، اسبت را جایی دیگر! مردم به حرف فدراسیون گوش ندهند. جلسه شنبه هیچ تاثیری نخواهد گذاشت. تصمیم گیری در مورد کی روش در اختیار وزیر ورزش هم نیست. در این باره دولت تصمیم می گیرد."

و اما این روزها دوباره با صحبت های وزیر در مورد کی روش شرایط دوباره تغییر کرد.

گودرزی در اینباره در جمع پیشکسوتان گفت:"ما کارفرما هستیم و کی روش کارمند و یا کارگر ما اما همه چیز برعکس شده ما کارگر شدیم و کی روش کار فرما و این نوعی لمپنیزم وارداتی است."

این صحبت ها درست زمانی که کی روش در حال برنامه ریزی برای آینده تیم ملی است باز هم بوی اختلاف می دهد اما اینبار با وصف اینکه اگر حسنی خو که در جریان اختلاف کی روش و کفاشیان در جلسه شرکت کرده بود به عنوان نماینده وزارت و دست راست وزیر بود پس در حال حاضر باز کردن این موضوعات از سوی وزیر چه معنایی دارد آیا دست و پای وزیر با هم هماهنگ نیست؟

یا این که مصداق ضرب المثل با دست پیش کشیدن و با پا پس زدن است.

ما که در این باره به نتیجه نرسیدیم شاید این دست دست وزیر نبود و از آستین وزیر درآمد و شاید های دیگر که ضررش را بعد ها خواهیم دید.

کارلوس کی روش همانطور که در گذشته گفتیم علی رغم اینکه در فوتبال حرفه ای بوده در رفتارش خیلی حرفه ای نشان نداده است و ما هم که رفتار غیر حرفه ای کی روش را مقابله به مثل کردیم اما باید قبول کرد کی روش یک سرمربی است و آنطرف قضیه یک وزارتخانه و یک فدراسیون که چشم علاقمندان به فوتبال به آن است.

امروز کفاشیان پس از جلسه مجدد با کی روش نه تنها حوایت خود را اعلام کرد بلکه از برخورد با آنهایی صحبت کرد که بدون سند در مورد فساد حرف بزنند و البته تاکید کرد یا بهتر بگوئیم یاد اور شد که وزرات در مورد ماندن کی روش با فدراسیون تفاهم نامه امضاء کرده است.

انتهای پیام/

گزارش از اکبر باقری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار