اصفهان؛

درمان رایگان سرطان در کاشان

رییس مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان از درمان رایگان 751 نفر بیمار سرطانی بستری و سرپایی این مجتمع با ارائه بسته خدمتی طرح تحول سلامت خبر داد.

درمان رایگان سرطان در کاشانبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،مهران شریفی در گفتگو با خبرنگاران گفت:361 نفر از این تعداد به صورت بستری برای دوره شیمی درمانی در فروردین ماه امسال و 390 نفر از آنها در اسفند 93 به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، و جود هشت تخت فعال در بخش شیمی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان را یادآورشد و افزود: در آینده ای نزدیک 20 تخت دیگر به این تخت ها اضافه می شود.

به گفته وی، شایع ترین بیماری سرطان در بین این 751 بیمار تحت درمان سرطان های معده، ریه و پستان با میانگین سنی کودک سه ساله تا فرد 80 ساله است.

این فوق تخصص خون و سرطان بالغین،با تاکید بر اینکه کاشان تنهای شهری که بیماران سرطانی به صورت کاملا رایگان در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی این شهرستان درمان می شوند گفت:اطلاع رسانی این امر از طریق رسانه های جمعی و مطبوعات برای خانواده هایی که با هزینه سنگین آن روبرو هستند ضروری است.

شریفی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه پزشک فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی خون و سرطان بالغین و چهار نفر کادر درمانی در بخش شیمی درمانی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان به بیماران خدماتی درمانی ارائه می کنند افزود: بخش شیمی درمانی، پرسنل فعال و مجرب و امکانات درمان این مجتمع مطابق با پروتکل ها و استانداردهای جهانی است.

وی اظهارداشت:.مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان و شهر مقدس قم کاشان تنها شهرستان هایی هستند که خدمات بستری و سرپایی بیماران سرطانی را به صورت کاملا رایگان ارائه می دهند.

به گفته وی، توصیه می شود بیماران سرطانی از این بسته خدمت طرح تحول سلامت که به همت وزارت بهداشت و درمان به صورت کاملا رایگان برای بیماران سرطانی ارائه می شود استفاده کنند تا از صرف هزینه های گزاف بخش خصوصی و تحمیل رنج سفر به استان ها و شهرستان های همجوار بر آنها جلوگیری شود.

شریفی، همچنین درمان بیماران سرطانی در منطقه کاشان به ویژه از نواحی و شهرهای مجاور در بیمارستان بهشتی کاشان را خاطر نشان کرد و افزود: رنج و هزینه بیماران سرطانی با اجرای طرح تحول سلامت در ارائه بسته خدمتی به این بیماران به صفر رسید.

وی با اشاره به اینکه تا 2 سال گذشته بیمارانی که دچار بیماری سرطان بودند هزینه های دارو و درمان با مبالغ بالایی پرداخت می کردند گفت: خوشبختانه با سعی و اهتمام وزیر بهداشت و درمان و دستورات مقام معظم رهبری در اجرای طرح تحول سلامت این مشکل با ارائه بسته خدمتی رایگان به بیماران سرطانی برطرف شد.

به گفته وی،اجرای طرح تحول سلامت و بسته خدمتی رایگان به بیماران سرطانی از بهمن سال گذشته برای بیماران بستری و برای بیماران سرپایی از طریق تامین اجتماعی بسیاری از درد و آلام این بیماران کاهش یافت. 


انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.