ترانزیت 400 هزار تن فرآورده‌های نفتی از بندر امام

400 هزار تن فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون از مرز ترانزيتی منطقه ويژه اقتصادی بندر امام به کشورهای حوزه خليج فارس صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مدير کل بنادر و دريانوردي خوزستان گفت: اين کالاها بيشتر مشتقات نفتي مثل مازوت، نفتا، کاند استيد (coand staed) و نفت خام فرآوري شده براي سوخت کشتي‌ها بود.

سعدالله عبداللهي افزود: از مجموع بيش از يک ميليون و 59 هزار تن ترانزيت خروجي کالا در مرزهاي ترانزيت خروجي کشور، حدود 400 هزار تن آن به مرز اين مجتمع بزرگ اختصاص داشته است.
 
وي با اشاره به توانمندي‌ها و مزاياي مجتمع بزرگ بندري امام خميني به لحاظ ترانزيتي ، همجواري با کشور عراق و کشورهاي حوزه خليج فارس ، اتصال به راه‌هاي مواصلاتي ريلي و جاده‌اي و برخورداري از تجهيزات و امکانات مناسب براي انجام تخليه و بارگيري فرآورده‌هاي نفتي افزود:  توسعه ظرفيت مخازن نفتي به همراه تخصيص مناسب و به هنگام اسکله و تجهيزات براي کشتي‌هاي ترانزيتي نيز موجب شد که شرايط بسيار مساعدي به منظور عرضه خدمات مطلوب‌تر به آن‌ها فراهم شود و شاهد بهبود شاخص‌هاي عملياتي در زمينه ترانزيت فرآورده‌هاي نفتي  باشيم.

مدير کل بنادر و دريانوردي خوزستان گفت: استقبال بخش خصوصي از سرمايه گذاري در زمينه احداث و تجهيز پايانه‌هاي نفتي در منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني، اتخاذ تصميمات مؤثر و راهبردي براي توسعه ترانزيت، فراهم کردن تسهيلات گسترده در بخش‌هاي مختلف حمل و نقل و هماهنگي سازمان‌هاي مرتبط به منظور رفع موانع و تسهيل در امر ترانزيت، موجب بهره‌برداري هر چه بهتر از موقعيت جغرافيايي و منحصر به فرد اين مجتمع بزرگ بندري در زمينه ترانزيت شده است.

منطقه ويژه اقتصادي بندر امام خميني به لحاظ موقعيت مکاني مناسب، دارا بودن اسکله‌هاي عميق، تجهيزات استراتژيک و پيشرفته، سرمايه انساني کارآزموده و کوشا و زير ساخت‌هاي مناسب؛ جايگاه بسيار مطلوبي را در زمينه ترانزيت کالا از کشور را  داراست.
ب
ندر امام خميني در 100 کيلومتري جنوب شرق اهواز واقع است. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار