نذر کتاب به عنوان یکی از طرح‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌تواند فرهنگ ما را نجات دهد.

"علیرضا قزوه" شاعر کشورمان در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: من از دوستان شنیده‌ام که استقبال از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بیست و هشتمین دوره‌ی آن مقداری کم شده البته من دلیل آن را نمی‌دانم اما دلیلش هر چه که هست کاش شرایطی ایجاد بشود که کتاب بیشتر در زندگی مردم سهیم باشد زیرا نمی‌توان کتاب را از سبد زندگی مردم حذف کرد.

وی ادامه داد: نهاد‌هایی که واقعاً دستشان می‌‌رسد باید علاوه بر اختصاص هرچه بیشتر بن های خرید کتاب به طلبه‌ها، دانشجویان و دانش‌آموزان سوبسیدی هم برای این محصول فرهنگی اختصاص دهند.

این شاعر اظهار داشت: در سالهای اخیر طرحی با عنوان نذر کتاب داشتیم و باید سعی کنیم که این طرح را جزو فرهنگمان کنیم تا کتاب نذر کنیم.

"قزوه" ادامه داد: بهتر است در زمانی که کسی فوت می‌کند و ختمی برای او برگزار می‌شود به جای صرف هزینه‌ها و خرید گل های زیادی که یک شبه پرپر می‌شوند در همان فضای دلخواه متوفی کتابهایی را خریداری کرده و نذر کنیم شاید این کتابها بتوانند زندگی مردم را نجات دهند.

"قزوه" تصریح کرد: ما باید بر روی نذر کتاب کار کنیم ؛ زیرا نذر کتاب می‌تواند فرهنگ ما را نجات دهد.

این شاعر ادامه داد: باور کنید که روح متوفیان ما با نذر کتاب شادتر می‌شود.

"قزوه" خاطر نشان کرد: من الان نگاه می‌کنم و می‌بینم که خیلی از کتابها به دست بچه‌های مناطق محروم نمی رسند بهتر است که این کتابها را به مناطق محروم ببریم.

لازم به ذکر است که قزوه با کتابهایی با نام "کاروان شاه" و "سفرنامه قطار مهاراجه" به نمایشگاه کتاب آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار