کارشناس طب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

راه درمان سکته مغزی و قلبی در طب اسلامی چیست؟/سفارشی که در شب معراج سه بار تکرار شد

حجة الاسلام و المسلمین کاشف جاه گفت:حجامت تمامی سموم، گرفتگی و خون لختگی‌ها را از بدن خارج کرده و مانع سکته‌های قلبی و مغزی است که امروزه در تمام دنیا پذیرفته شده است.

حجة الاسلام و المسلمین کاشف جاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران در خصوص حجامت، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمود سم از هر جای بدن که وارد شود از محل حجامت خارج می‌شود بنابر این حجامت برای از بین بردن گرفتگی‌ها، سموم و بیماری‌هایی چون سکته مغزی و قلبی بسیار مفید است.

وی افزود: حجامت یک هدیه الهی است به طوری که جبرائیل در شب معراج سه مرتبه به حضرت رسول سفارش کرد که امتت را به حجامت کردن توصیه کن.

راه درمان سکته مغزی و قلبی در طب اسلامی چیست؟/سفارشی که در شب معراج سه بار تکرار شد

*کدام قسمت بدن برای حجامت توصیه شده است؟

این کارشناس طب اسلامی ادامه داد: حجامت انواع مختلفی دارد اما حجامت مورد توصیه همان حجامت عام است که بین دو کتف انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: خداوند میان دو کتف فیلتری قرار داده که گرفتگی‌ها،‌ لخته‌های خون، سموم و بیماریها را در این نقطه جمع می‌کند.
حجة‌الاسلام و المسلمین کاشف جاه در خصوص چگونگی انجام حجامت گفت: ابتدا با یک لیوان بین دو کتف را بادکش کرده و برای مدتی این بادکش باقی می‌ماند تا در اثر جریان خون سموم و گرفتگی‌ها به این سمت حرکت کنند که اگر ماساژ و مالش هم انجام شود به این مسئله تسریع می‌بخشد.

وی افزود: محل بادکش بی حس شده و درد و سوزش در اثر تیغ زدن حس نخواهد شد که تیغ زدن را به صورت سطحی انجام می‌دهند و خون به صورت قطره قطره از آن خارج خواهد شد.

این کارشناس طب اسلامی ادامه داد: بعد از تیغ زدن مجدد لیوان بادکش را بر روی محل گذاشته تا تمام خون آلوده از بدن خارج شود و بعد از آن محل را با زردچوبه یا عسل که خاصیت ضد عفونی کننده دارد پانسمان می‌کنند.

وی در خصوص مسائل بهداشتی که باید در حجامت رعایت شود، گفت: تمام لوازم باید به طور یکبار مصرف و بهداشتی از داروخانه تهیه شود از جمله لیوان یک بار مصرف و تیغ استریلیزه جراحی.

حجة الاسلام و المسلمین کاشف جاه ادامه داد: کسی که می‌خواهد حجامت کند حق دارد تیغ و لیوان را بررسی کرده و نو بودن آن را مشاهده کند همچنین حجامت کننده باید دستکش به دست کند.

*بزرگترین مرکز حجامت کجاست؟

وی اظهار داشت: در خبری مطالعه کردم که امروزه بزرگترین مراکز حجامت در آمریکا و بعد از آن در اروپاست که این کشورها این علم را از ما گرفته‌اند.

*بهترین زمان حجامت
این کارشناس طب اسلامی در خصوص زمان مناسب برای حجامت گفت: حضرت رسول(ص) یوم الحزیران که روزی در اواخر بهار است را برای حجامت توصیه کرده‌اند چرا که در این زمان همانگونه که برگ درختان به حداکثر سبزی خود می‌رسد خون انسان هم به حداکثر قلیان و جوشش می‌رسد بنابر این بهترین زمان برای حجامت است.

وی افزود: علاوه بر فصل بهار اگر کسی بخواهد از بسیاری بیماریهای فصل سرما چون سرماخوردگی پیشگیری کند زمان بعدی که برای حجامت توصیه شده اوایل پاییز است.

حجة الاسلام و المسلمین کاشف جاه در پایان در خصوص تفاوت اهداء خون و حجامت خاطر نشان کرد: در اهداء خون، خون تمیز از بدن خارج می‌شود اما حجامت خون آلوده را خارج می‌کند بنابر این برای سلامتی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لخته ، مغزی ، مفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.