گزارش/

سناریوی آمریکایی که در خلیج عدن تبدیل به سریال شده است

ناوهای آمریکایی و ائتلاف، چند روزی است که فعالیت‌های ناوگروه 34 نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران را رصد می‌کنند و به حضور ناوگروه نداجا در خلیج عدن نسبت به گذشته حساس‌تر شدهاند.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  ناوهای آمریکایی و ائتلاف چند روزی است که فعالیت‌های ناوگروه 34 نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران را رصد می‌کنند و به حضور ناوگروه در خلیج عدن، نسبت به گذشته حساس‌تر شده‌اند.

یگان‌های رزمی ائتلاف تحمل دیدن پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در آب‌های آزاد ندارند

این یگان‌های رزمی جرأت هشدار دادن به ناوشکن "البرز" و ناو لجستیک "بوشهر" را ندارند چرا که می‌دانند حرکت ناوگروه 34 در آب‌های بین المللی کاملاً قانونی است اما یگان‌های رزمی ائتلاف تحمل دیدن پرچم پرافتخار ایران اسلامی را در آب‌های آزاد ندارند.

هر اقدامی علیه ناوگروه 34 انجام دهند به ضرر خود آمریکا است

ناخدا یکم عرشه "مصطفی تاج الدینی" فرمانده ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرنگار اعزامی به خلیج "عدن" با بیان اینکه این یگان‌های رزمی می‌دانند که هر اقدامی علیه ناوگروه 34 انجام دهند به ضرر خود آنهاست تأکید کرد: ناو رزمی هر کشور طبق قوانین بین المللی جزئی از خاک آن کشور است و ائتلاف میداند که به هیچ وجه نمیتواند به ناوگروه ایران اسلامی درخصوص تغییر مسیر یا ترک منطقه هشدار دهد.

امروز تعداد ناوهای رزمی آمریکا اطراف ناوگروه 34 نیروی دریایی ارتش از همه روز بیشتر شد و به چهار فروند رسید.

ناخدا سوم عرشه "حسن مقصودلو" فرمانده ناوشکن "البرز" نیز با بیان اینکه جهان باید از کشورهای ائتلاف سؤال کند که این همه "ناو هواپیمابر"، "ناو بالگردبر"، "ناوشکن" و "ناو لجستیک" را امریکا برای مبارزه با دزدان دریایی اینجا آورده یا برای جنایت در کشوری مظلوم به نام "یمن"؟

وی گفت: وظیفه ناوگروه 34 در آب‌های بینالمللی مشخص است و ما برای تأمین امنیت کشتی‌های تجاری خود در آب‌های آزاد و منافع اقتصادی ایران اسلامی در آب‌های بین‌المللی در اینجا حضور داریم و خواهیم داشت.

همکاری ناوشکن "البرز" و ناو لجستیک "بوشهر" برای عملیات تبادل سوخت و تجهیزات

حساسیت امروز آمریکایی‌ها برای آن بود که ناوشکن "البرز" و ناو لجستیک "بوشهر" در خلیج "عدن" کنار هم ایستادند تا عملیات تبادل سوخت و تجهیزات انجام دهند.

در روزهای گذشته و امروز نیز هواپیماها و بالگردهای شناسایی کشورهای ائتلاف بارها خواستند تا حدود پنج مایلی ناوشکن "البرز" و ناو لجستیک "بوشهر" را رعایت نکنند که با هشدار جدی خود فرماندهی ناوگروه 34 همه بیگانگان پذیرفتند و از ناوگروه فاصله گرفتند.

امروز نیز هشدار جدی ناوشکن البرز باعث شد چهار فروند ناو رزمی امریکایی به‌سرعت منطقه را ترک کنند.

دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز به چشم دیدند که ائتلاف "غربی ـ‌ عربی" از قدرت ایران می ترسد و هر هشداری را خاضعانه می‌پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار