پادشاه بحرين، سلطان عمان و رئيس امارات در نشست واشینگتن شرکت نمی‌کنند

«حمد بن عیسی آل خلیفه»، «سلطان قابوس » و «محمد بن زاید آل نهیان» نمایندگان خود را برای شرکت در نشست واشینگتن به آمریکا می فرستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، علاوه بر پادشاه عربستان، پادشاه بحرین، سلطان عمان و رئیس امارات متحده عربی نیز در نشست سران آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی‌کنند. 

این نشست ۱۳ و ۱۴ مه (۲۳ و ۲۴ اردیبهشت) برای تقویت روابط با این کشور‌ها برگزار می‌شود. 

در غیاب ملک سلمان، سرپرستی هیأت سعودی را «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان برعهده خواهد داشت. شاهزاده «محمد بن سلمان» پسر پادشاه عربستان و وزیر دفاع این کشور نیز در هیأت سعودی حضور خواهد داشت. 

قرار است واشینگتن و کشورهای عرب خلیج فارس درباره مجموعه تدابیر جدید امنیتی در خاورمیانه گفتگو کنند. 

در همین حال، منابع رسمی یکشنبه اعلام کردند «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین نیز به واشینگتن سفر نخواهد کرد. «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد، به نمایندگی از او در این نشست حضور پیدا خواهد کرد. 

از سوی دیگر، معاون نخست وزیر عمان نیز به جای سلطان این کشور-- که بیمار است -- در این نشست حضور خواهد داشت. 

همچنین «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی به علت نامساعد بودن حال «شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان» --رئیس امارات عربی متحده و امیر ابوظبی-- در این نشست شرکت می‌کند. 

آمریکا تلاش می‌کند به کشورهای امیرنشین حوزه خلیج فارس، درباره توافق هسته‌ای احتمالی با ایران اطمینان خاطر بدهد. این کشور‌ها بیم آن دارند که توافق با ایران بر سر مسئله هسته‌ای به این کشور امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای بدهد. 

کویت، بحرین، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده به این نشست دعوت شده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پادشاه ، بحرین ، امارات ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار