رسیدگی به 70 تخلف ناشران در شش روز نخست نمایشگاه کتاب تهران

هیئت کمیته‌ی ناشران داخلی نمایشگاه کتاب‌تهران در مدت فعالیت شش روزه این نمایشگاه موفق به شناسایی هفتاد مورد در تشکلهای ناشران‌عمومی، ناشران دانشگاهی، ناشران کودک‌و‌نوجوان و ناشران آموزشی ‌شده‌اند.

"محمد مهدی داوودی پور" مدیر کمیته‌ی ناشران داخلی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران درخصوص میزان تخلفات شناسایی شده در شش روز نخست فعالیت نمایشگاه کتاب، گفت: تخلف در همه‌ی‌ بخشها به خصوص بخش عمومی و دانشگاهی دیده شده زیرا تعداد بالایی بازدیدکننده در این بخشها حضور پیدا می‌کنند و ناشران بدانند همه موارد رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: البته ما کاملاً بر تخلفات ناشران مستقر در چهار تشکل ناشران عمومی، ناشران دانشگاهی، ناشران کودک و نوجوان و ناشران آموزشی اشراف داشته‌ایم و اگر ناشری به خیال انجام تخلفات پنهانی در این بخشها اقدام کرده باید بگوییم که اشتباه فکر می‌کند.

مدیرکمیته‌ی ناشران داخلی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: تا به امروز در تشکلهای زیر مجموعه‌ی ناشران داخلی نزدیک به هفتاد مورد تخلف دیده شده که احکام همه‌ی آنها صادر شده البته این احکام تا به حال در مورد نیمی از تخلفها اجرایی شده و در مورد نیمی دیگر نیز امروز به اجرا در می‌آید.

"داوودی پور" به دنبال اجتناب از ذکر نام ناشران متخلف، ادامه داد: ما به ناشران هیچ فشاری نمی‌آوریم و آنچه مسلم است این بوده که غرفه‌های اختصاص داده شده به ناشرنماها، ما را مجبور به برخورد با ناشران شرکت کننده در بخش ناشران داخلی کرده است.

"داوودی پور" در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص میزان استقبال از بخش ناشران داخلی بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: استقبال در مجموع خوب بوده و به لحاظ بازدیدکنندگان تفاوتی میان امسال و سالهای گذشته نمی‌بینم.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب امسال از لحاظ کیفی تفاوتهای زیادی با سالهای گذشته داشته و ما نیز تلاش زیادی کردیم البته اگر کاستی دیده شده به گردن ماست و اگر هم نقطه‌ی قوتی دیده شده به طور حتم وظیفه‌ی ما بوده است.

مدیر کمیته‌ی ناشران داخلی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم گرمی و شیرینی حضور مردم تلخی کاستی‌ها را بپوشاند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار