رییس حوزه هنری کردستان، از دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی «تیرنگ» در ساری مازندران خبرداد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، امین مرادی گفت: جشنواره ملی تئاتر بومی تیرنگ با همت حوزه هنری استان مازندران از 11 سال گذشته به صورت متوالی با هدف توجه به آیین‌های بومی و اصیل در ساری مازندران برگزار می‌شود، که همواره هنرمندان استان کردستان در این جشنواره حضوری موفق را داشته‌اند. 

وی افزود: در این دوره جشنواره در سه بخش اجراهای پژوهشی و صحنه‌ای مخصوص به صورت سراسری برگزار می‌شود. 

مرادی بیان کرد: در بخش آیین‌های نمایشی 9 گروه از سراسر کشور به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند، که در این بخش نمایش «جنوکه» کاری از گروه نمایشی مدرن از گروه‌های تحت حمایت استان کردستان به نویسندگی و کارگردانی سید فریدون احمدی، جهت کسب عناوین برتر به رقابت با 8 اثر دیگر این جشنواره از سراسر کشور می‌پردازند.

وی گفت: در بخش پژوهشی از بین شش اثر راه یافته به بخش نهایی نمایش «شایانه » با کارگردانی «هیرش نقش‌بندی» و نمایش « رقص کردی» به کارگردانی « کوردوان بوستان»  از گروه‌های وابسته به حوزه هنری استان کردستان به بخش نهایی راه یافتند. 

رییس حوزه هنری استان کردستان افزود: در این دوره از جشنواره تیرنگ مازندران در مجموع 81 اثر جهت حضور در جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند، که از این تعداد 44 اثر نمایش آیینی خیابانی، 16 اثر پژوهشی و 21 اثر صحنه‌ای بوده است.

گفتنی است: در دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر تیرنگ در مجموع بخش‌های سه ‌گانه  18  اثر از استان‌های کردستان، مازندران، همدان، آذربایجان شرقی، گیلان، لرستان، مرکزی، گلستان، قم،  و کردستان موفق به حضور در بخش‌های مختلف شده‌اند که طی سه روز از 28 تا 31 در ساری آیین‌های سنتی منطقه خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.