تبریز؛

مصرف مواد مخدر در سال به 6 هزار میلیارد دلار می‌رسد

معاون فرماندار هشترود گفت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی و فرد معتاد یک مریض است که سالانه 6 هزار میلیارد دلار به اقتصاد جامعه ضرر می‌رساند و 75 درصد از زندانیان کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم مجرمین مواد مخدر را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مصرف مواد مخدر در سال به 6 هزار میلیارد دلار می‌رسدطالب پرهیز کار در هفتمین همایش انجمن معتادان گمنام در هشترود اظهار کرد: اعتیاد فرد را از زندگی روز مره دور کرده و به انزوا می‌کشد و باید مردم با کنترل افراد خانواده مانع بروز این پدیده ناهنجار در جامعه گردند.

وی افزود: اعتیاد یک پدیده شوم در جامعه است که همه اعمال و رفتار انسان را ضایع میکند بنا‌براین سازمانهای مردم نهاد با کمک دولت باید برای ریشه کن کردن اعتیاد با هم همکاری داشته باشند.

پرهیزگار ادامه داد: توکل به خدا و عضو شدن افراد معتاد در سازمانهای مردم نهاد نظیر انجمن معتادان گمنام  کمک می‌کند که 5 میلیون نفر از ایرانیها که رابطه مستقیمی با مواد مخدر دارند و درگیر این ماده خانمانسوز هستند از بند اعتیاد رهایی یابند و به آغوش جامعه برگردند.

وی اشاره کرد: با توجه به اینکه 82 درصد نجات یافتگان از بند مواد مخدر توسط سازمانهای مردم نهاد انجام شده بنابراین فرمانداری شهرستان هشترود حمایت همه جانبه خود را از سازمانهای مردم نهاد اعلام می‌دارد.

بر اساس این گزارش اعلام می‌شود: که انجمن معتادان گمنام شهرستان هشترود فعالیت خود را از 7 سال پیش آغاز کرده و با همکاری با سازمان زندانها و مراکز باز پروری معتادان  توانسته تا به حال 100 نفر را بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی 12 قدمی به بطن جامعه و به آغوش گرم خانواده برگرداند.

و همچنین در خصوص ترک این ماده افیونی 6 زندان در سطح استان و 204 زندان به همراه 37 هزار کلینیک و 65 نشریه با ما همکاری دارند که 27 بند این زندانها را بند زنان تشکیل می‌دهند.

 گفتنی است: در شهرستان هشترود تا به حال از جامعه زنان معتادی به این مراکز مردم نهاد مراجعه نکرده است، و همچنین اولین مرحله ترک اعتیاد مقبول شدن این پدیده نزد فرد معتاد است و نیاز به رهایی در افراد مصرف کننده مواد مخدر  پیش زمینه این مهم می‌باشد.

 انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.