عادل الجبير:

غیبت ملک سلمان در نشست کمپ دیوید نشانه اختلاف با واشینگتن نیست

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد تصمیم ملک سلمان برای حاضر نشدن در نشست کمپ دیوید نشانه اختلاف با آمریکا نیست.

به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان روز گذشته اعلام کرد تصمیم پادشاه این کشور برای شرکت نکردن در نشست کمپ دیوید نشانه اختلاف با آمریکا نیست.

جبیر درگفتگو با خبرنگاران در سفارت عربستان در واشینگتن تصریح کرد: "غیبت ملک سلمان در نشست کمپ دیوید نشانه هیچ اختلافی میان دو کشور نیست."

مسئولان آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند ملک سلمان دعوت اوباما را برای دیدار در کاخ سفید پذیرفته است؛ اما عربستان پس از آن اعلام کرد بجای پادشاه، شاهزاده محمد بن نایف، ولی عهد عربستان و محمد بن سلمان، جانشین ولی عهد در این نشست شرکت خواهند کرد.

جبیر همچنین اعلام کرد محمد بن نایف و محمد بن سلمان، شخصیت های مناسبی برای نمایندگی عربستان در این نشست هستند.

درهمین حال، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آمریکا اطمینان دارد ریاض هیچ مشکلی با موضوعاتی که قرار است از سوی اوباما در نشست کمپ دیوید مطرح شود ندارد و مسئولانی که هیئت سعودی را در این نشست نمایندگی می کنند قابلیت ارائه دیدگاه های ریاض و اجرای تصمیم های اتخاذ شده را دارند.

در پی تفاهم هسته ای لوزان میان ایران و گروه 5+1، رئیس جمهور آمریکا از سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای شرکت در نشست کمپ دیوید دعوت کرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار