تولد 94 نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید در سیستان و بلوچستان

عضو هیئت رئیسه انجمن تالاسمی سیستان و بلوچستان گفت: ازدواج‌های فامیلی و عدم انجام آزمایش‌های قبل ازدواج دو علت مهم تولد 94 نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید در شهرهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در یک سال گذشته است.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از خبرگزاری فارس ، غلامرضا حیدری عضو هیات رئیسه انجمن تالاسمی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در یک سال گذشته 43 نوزاد مبتلا به تالاسمی نوع شدید در زاهدان، 10 نوزاد در خاش، 24 نوزاد در سراوان و 17 نوزاد در چابهار متولد شده‌اند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به تالاسمی نوع شدید هر ماه به طور متوسط دو نوبت خون دریافت می‌کنند که در طول زمان دریافت خون مجبور به بستری شدن 8 ساعته در هر نوبت در بیمارستان هستند.

عضو هیئت رئیسه انجمن تالاسمی سیستان و بلوچستان افزود: علاوه بر اتلاف وقت بیمار به هنگام خونگیری در بیمارستان، سالانه در ازای هر بیمار مبلغ 600 میلیون ریال توسط دولت هزینه می‌شود.

حیدری ادامه داد: در صورتی که این بیماران تحت درمان مناسب قرار نگیرند به مشکلاتی مانند کاهش رشد، دیابت و بیماری‌های قلبی دچار خواهند شد.

وی عنوان کرد: خدمات مرتبط با این بیماران در تمامی بیمارستان‌های استان ارائه می‌شود و زوج‌ها می‌توانند با انجام یک آزمایش خون ساده قبل ازدواج و ماه‌های نخست بارداری از سلامت جنین اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مبتلا ، تالاسمی ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار