معاون بهداشت خبر داد

توزیع 436 قلم دارو و مکمل در مراکز بهداشتی و تجهیز 1600 مرکز بهداشتی به تجهیزات دندانپزشکی

معاون بهداشت یکی از مهمترین مولفه‌های بهداشت را دسترسی به خدمات بهداشتی عنوان کرد و گفت: با اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت مناطق محروم قرار بود 10 میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه نشین از خدمات بهداشتی برخوردار شوند که تاکنون این طرح برای یک میلیون و 250 هزار نفر از حاشیه نشینان شهر مشهد به اجرا درآمده و طی چند روز آینده نیز برای 450 هزار نفر از حاشیه نشینان تبریز اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اکبر سیاری در همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت ضمن بیان این مطلب افزود: پیش بینی می کنیم با اجرای این طرح تا 3 ماه آینده در مناطق حاشیه نشین در شهرهای کمتر از 50 هزار نفر ، 15 میلیون نفر از اجرای این طرح بهره مند شوند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به این که 70 درصد جمعیت کشور را شهرنشینان تشکیل می دهند ، گفت: اجرای برنامه های تحول بهداشت به شهرهای بزرگ نیز گسترش خواهد یافت. 

دکتر سیاری در تشریح اقدامات حوزه بهداشت افزود: توانستیم سرانه بهداشت و درمان را از 21 هزار تومان به 96 هزار تومان ارتقا دهیم و تأمین این اعتبار نیز از محل یک درصد ارزش افزوده بر مالیات مهیا شد.

وی افزود: در طرح تحول بهداشت  1800 پزشک در مراکز بهداشت مستقر شدند، 348 ماما در این مراکز به کار گرفته شدند. دو هزار خانه بهداشت نوسازی و بازسازی شدند، ، 1600 مرکز بهداشتی به تجهیزات دندانپزشکی مجهز شدند و دو هزار خودرو نیز برای بازرسی و گشت در روستاها و مناطق دور افتاده بین مراکز بهداشتی تأمین و توزیع شد.

وی  ادامه داد: در این راستا 436 قلم دارو به همراه مکمل‌های ویتامین در مراکز بهداشتی توزیع و تأمین شدو در حال حاضر هیچ یک از مراکز بهداشتی در این زمینه کمبود ندارند.

معاون بهداشت با اشاره به اهمیت دریافت ویتامین عنوان کرد: نسبت به 10 سال گذشته ویتامین بدن ایرانیان کم‌تر شده است و توصیه می‌کنم همه از مکمل ویتامین D استفاده کنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به پوشش گسترده واکسن در کشور به ویژه افزودن واکسن پنجگانه (پنتاوالان )به برنامه‌های واکسیناسیون سراسری عنوان کرد: اطلاعات حوزه بهداشت در روستاها نیز به صورت الکترونیکی درآمده است و این امر در آینده نیز گسترش بیش‌تری پیدا می‌کند.

دکترسیاری اظهار داشت: ارایه خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی را تا جمعیت 18 میلیون نفر تکمیل خواهیم کرد.

معاون وزیر بهداشت در پایان با اشاره به برنامه‌های عملیاتی برای ارتقای آب سالم، غذای سالم و هوای پاک عنوان کرد: در این راستا 14 استان را زیر پوشش برنامه های جدید بهداشت قرار می‌دهیم.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار