باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

بیماری کرون باعث درگیری سایر قسمت‌های بدن می‌شود

کرون یک بیماری التهابی مزمن است باعث التهاب و زخم شدیدی در مخاط روده و سوراخ شدن دیواره روده یا انسداد آن می‌شود. شیوع بیماری کرون از 15 تا 30 سالگی است و وارثت، عوامل محیطی، باکتری‌ها و رژیم غذایی در بروز این بیماری موثر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛‌ بیماری کرون یک بیماری التهابی مزمن است که قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش را درگیر می‌کند و باعث التهاب و زخم شدیدی در مخاط روده می‌شود که گاهی به انسداد کامل یا نسبی روده منجر می‌شود. 

شیوع بیماری کرون از 15 تا 30 سالگی است و وراثت، عوامل محیطی، اختلالات سیستم عصبی باکتری‌های روده‌ای و رژیم غذایی در بروز این بیماری موثر است. 

در اغلب موارد این بیماری ناحیه التهابی روده کوچک و بزرگ را درگیر می‌کند و التهاب در این منطقه می‌تواند باعث ایجاد سوراخ دیواره روده و یا انسداد آن شود. 

توصیه تغذیه‌ای برای بیمار گرفتار کرون 
توصیه‌های تغذیه‌ای برای این افراد داشتن رژیم محدود از فیبر، حذف شیر لبنیات و محرک‌هایی هم چون قهوه و ادویه و رژیم پر پروتئین و کالری است. 

کنترل بیماری کرون اهمیت اساسی دارد 
محمود اسحاق حسینی متخصص گوارش در خصوص بیماری کرون بیان کرد: بیماری کرون با درد طولانی، تب طولانی مدت در انتهای روده باریک دیده شده و از آن دسته بیماری التهابی روده است که سر تا سر بدن را گرفتار می‌کند. 

وی افزود: در این بیماری علاوه بر اینکه روده گرفتار می‌شود سایر ارگان‌های بدن شامل پوست، کلیه، کبد و مفاصل را گرفتار می‌کند. 

راه‌های درمان بیماری کرون 
اسحاق حسینی عنوان کرد: برای درمان بیماری کرون ابتدا باید بررسی شود کدام قسمت از بدن گرفتار شده و می‌تواند در 30 درصد موارد روده بزرگ و در 70 درصد موارد روده باریک و فراخ توام با هم گرفتار کرون شوند. 

وی اظهار داشت: مسئله ای که در این موارد اهمیت دارد کنترل این بیماری است و بهترین درمان کورتون‌ است که در دراز مدت برای آن‌ها تجویز می‌شود و داروهای ضد التهابی دیگر نیز به آن‌ها کمک می‌کند. 

اسحاق حسینی تصریح کرد: شیوع بیماری کرون در سراسر دنیا شایع است و روز به روز زیادتر می‌شود و خانم‌ها و آقایان را با هم گرفتار می‌کند و درمان‌ آن امروزه بهتر از گذشته است.



 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار