40 گونه جديد نيشکر امسال در شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبی خوزستان توليد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، معاون کشاورزي شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي خوزستان گفت: با توليد اين گونه‌ها  و کشت آن در مزارع نيشکر پيش بيني مي شود  15 تا 20 درصد افزايش عملکرد در هر هکتار داشته باشيم.

حسين آميلي گفت: براي اينکه يک گونه جديد با اقليم منطقه، شوري آب و خاک و گرد و غبار منطقه سازگاري داشته باشد بين 10  تا  12 سال به طول مي انجامد ولي هم اينک بيش از 260 هزار کلون و پايه‌هاي پدري و مادري جديد در شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي توليد شده است.

وي همچنين با بيان اينکه برنامه افزايش سطح کشت در دستور کار شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي قرار ندارد، گفت: برنامه تناوب زراعي در شرکت دنبال مي شود و به همين منظور قرار است در هر کدام از واحدهاي نيشکري دو هزار هکتار اراضي بيشتر در اختيار قرار گيرد تا بتوانند برنامه تناوب زراعي را اجرا کنند.

معاون کشاورزي شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي خوزستان افزود: از آنجايي که زراعت نيشکر يک زارعت پنج ساله است ضرورت دارد در مزارع آيش صورت گرفت و تناوب زراعت در برنامه قرار گيرد بنابراين در هر کشت و صنعت 10هزار داشت براي برداشت جهت نيشکر وجود خواهد داشت و دو هزار هکتار اضافي براي تناوب زراعت است.

شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي به عنوان بزرگترين شرکت توليد کننده شکر با ظرفيت اسمي 700 هزار تن از اين محصول استراتژيک با هفت واحد کشت و صنعت تابع امير کبير، امام خميني،  ميرزاکوچک خان، سلمان فارسي، فارابي، دهخدا و دعبل خزاعي در خوزستان فعاليت دارد.

امسال حدود  503 هزار تن شکر سفيد در واحدهاي هفتگانه شرکت توسعه نيشکر و صنايع جانبي خوزستان توليد  شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار