سرپرست مدیر پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت:

آماده ایجاد شبکه پژوهشی در زمینه ژئومکانیک نفت هستیم

سرپرست مدیر پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت ایران از ایجاد شبکه پژوهشی در پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: متأسفانه هم اکنون پژوهش و فناوری در زمینه ژئومکانیک نفت در راستای تولید صیانتی در کشور نداریم و این شرکت آمادگی دارد با راه‌اندازی این شبکه خلا موجود را پر کند.

آماده ایجاد شبکه پژوهشی در زمینه ژئومکانیک نفت هستیمبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علوی طالقانی سرپرست مدیر پژوهشی و فناوری شرکت ملی نفت ایران در نخستین کنفرانس ملی ژئومکانیک نفت با محور تولید صیانتی اظهار داشت: باید تولید صیانتی و تولید در مخازن نفتی به صورت فناورانه مورد توجه قرار گیرد همچنین هدف اصلی در قراردادهای جدید این موضوع باید بیشتر لحاظ شود.

وی تصریح کرد: نگاه فناورانه به مسایل مخزن و زمین شناسی از جمله مقوله‌های اساسی در برداشت از میادین نفت و گاز است.

وی ادامه داد: علاوه بر قراردادهایی که به صورت برد- برد اجرا می‌شوند باید مسئله ژئومکانیک نفت در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد به طوری که از موضوعات اساسی و حاکمیت ملی محسوب می‌شوند.

وی از ایجاد شبکه پژوهشی با محور تولید صیانتی خبر داد و گفت: با شکل‌گیری انجمن ژئومکانیک که با محوریت شبکه پژوهشی است می‌توان توانمندی‌‌های علمی و آزمایشگاهی جامع را در این شبکه فراهم کرد.

وی ادامه داد: اگر دستاوردهایی را از این گردهمایی فراهم کنیم ارتباط این شبکه پژوهشی با قرارداد میادین محور فراهم می‌شوند. شرکت پژوهش و فناوری این آمادگی را دارد که این خلا موجود را با ایجاد شبکه پژوهشی پر کند.

طالقانی ادامه داد: با بکارگیری این دستاوردها در قراردادها می‌توانیم زمینه را برای توسعه و تولید صیانتی از میادین نفت و گاز فراهم کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: پژوهش ، ژئومکانیک ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار