وزیر علوم خبر داد

گشایش بازار بزرگ الکترونیک برای تولید انرژی

فرهادی گفت: بازار بزرگ الکترونیک برای تولید افتتاح شد و در این زمینه آمادگی فراوان دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ بیست و یکمین کنفرانس بین المللی مهندسی برق تهران که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف در سالن کنفرانس جابرابن حیان با حضور محمد فرهادی وزیر علوم و تحقیقات برگزار شد.

 فرهادی گفت: بازار بزرگ انرژی الکترونیک برای تولید افتتاح شد و کشور در این زمینه آمادگی فراوان دارد. 

وی بیان کرد: کنفرانس بین‌المللی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین گردهمایی‌ها با قدمت 23 ساله است و اولین کنفرانس در دانشگاه شریف برگزار شد و کنفرانس‌های تخصصی نیز در این دانشگاه برگزار شده است. دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی برق و رشته‌های مرتبط با آن 6 درصد دانشجویان را پوشش می‌دهد و 128 هزار دانشجو در دانشگاه شریف وجود دارد و عمدتا دانشجویان این رشته‌ها افراد باهوش هستند. 

فرهادی عنوان کرد: اگر به درستی از سرمایه‌ها برای دفاع، رشد و توسعه استفاده شود زمینه‌های مهندسی الکترونیک و برق، کامپیوتر، مهندسی پزشکی در کشور توسعه می‌یابد. 

وی عنوان کرد: صنعت پزشکی امروزه هم سنتی و هم صنعتی است و بیمارستان‌های کشور محل کارهای بیولوژیک و معمولی نیست. خوشبختانه در کشور در این عرصه‌ها خوب کار می‌شود. و امروزه حد و مرز نیز بین علوم قائل نمی‌شویم و امیدواریم آموزش‌های پزشکی به کشور برگردد. 

وی خاطر نشان کرد: به هر حال مسئله مهندسی برق و الکترونیک به خوبی رشد کرده و از سلولهای زیستی برای فناوری کامپیوتر استفاده شده و امیدواریم میدان جدید برای مهندسی ایجاد شود. 

فرهادی در پایان عنوان کرد: امیدواریم این گردهمایی‌ها توام با موفقیت برای همه اساتید، دانشجویان و محققان باشد.



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار