سمنان؛

مرگ مادر و فرزند شاهرودی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن

این حادثه در اثر رعایت نکردن موارد ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی در حمام رخ داده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان ،رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود از مرگ یک مادر 29ساله شاهرودی و فرزند سه ساله اش بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن در این شهرستان خبر داد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود از مرگ یک مادر 29ساله شاهرودی و فرزند سه ساله اش بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن در این شهرستان خبر داد.
دکتر محمود عامری افزود: ساعت 45 دقیقه بامداد امروز با تماس تلفنی مردی مبنی بر اینکه همسرش در منزل به تلفن پاسخ نمی دهد، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس 115به محل اعزام شد.

به گفته عامری، ماموران اورژانس با ورود به منزل با پیکر بی جان مادر و فرزندش در حمام رو برو شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شاهرود با بیان اینکه این حادثه در اثر رعایت نکردن موارد ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی رخ داده است از خانواده ها خواست در استفاده از دستگاه های گرمایشی موارد ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز را رعایت کنند.
کربن مونوکسید(CO)، گازی است که در اثر ناقص سوختن کربن بوجود می آید و بسیار سمی است اما رنگ و بوی خاصی ندارد. به همین دلیل کربن مونوکسید قاتل نامریی نامیده می شود و میل ترکیبی آن با هموگلوبین خون حدود ۳۰۰ برابر بیشتر از میل ترکیب گاز اکسیژن است.
در خون همه افراد حدود پنج درصد کربن مونوکسید وجوددارد اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد باعث مرگ می شود.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.