لرستان؛

ثبت ملی چشمه آب گرم دلفان

سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت:چشمه آب گرم دلفان درفهرست آثارملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان؛ امانی گفت: این چشمه درتاریخ 19 اردیبهشت ماه در شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به ثبت رسیده است.


قرارگیری چشمه آب گرم دلفان درنزدیکی برخی آثارطبیعی وتاریخی از جمله پل تاریخی (گرم آبه)، پوشش گیاهی متنوع، توپوگرافی و چشم انداز زیبا، این پدیده را از چند ویژگی طبیعی، فرهنگی و تاریخی برخودار کرده است.


وی افزود: همچنین با توجه به وجود باور و اعتقاد مردم محلی به درمان بخشی این اثر ملی، خاصیت گرما بخشی و مشخصات شیمیایی و فیزیکی چشمه باعث شده است، این پدیده را عضوی از ژئوسایت‌های گردشگری لرستان بدانند.


امانی بیان کرد : آب گرم دلفان به لحاظ ترکیبات شیمیایی و دمای بالای 44 درجه سانتیگرد، از نظر عامه مردم ساکن استان‌های لرستان و کرمانشاه دارای خاصیت درمان بخشی برای بیماری‌های پوستی، دردهای استخوانی و بسیاری از بیماری‌های مزمن دیگر است.


وی افزود: این چشمه دربخش غربی شهرستان دلفان بخش کاکاوند، دهستان کاکاوند غربی حاشیه رودخانه(سیمره) و محل تلاقی آن با رودخانه(گیزه) رود قرار دارد.


امانی تصریح کرد : این چشمه آب گرم یکی از زیر ساخت‌های مورد نیاز رونق گردشگری سلامت در این استان است.

وی اظهار داشت : درصورت استفاده از این ظرفیت در سطح استان و ایجاد شرایط مورد نیاز در بهره‌برداری ازگردشگری سلامت این منطقه گردشگران ازطبیعت و پتانسل‌های گردشگری فوق العاده طبیعی در این منطقه بهره‌مندخواهند شد.

آزمایش شیمیایی آب چشمه به همت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست لرستان انجام شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.