سالاری هشدار داد:

40 درصد فاضلاب‌های بیمارستانی فاقد تصفیه‌خانه هستند/سلامت شهروندان در مواد غذایی مورد توجه قرار گیرد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: 40 درصد فاضلاب‌های بیمارستانی فاقد تصفیه‌خانه هستند که این نگرانی بزرگی را برای شهر ایجاد می کند.

به گزارش  خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرداری در ادامه جلسه علنی امروز و با تقدیر از طرح نظام سلامت که در کشور اجرایی شد اظهار کرد: طرح نظام سلامت اتفاق خوبی بود که رخ داد و حضور وزیر بهداشت در شورای شهر نقطه عطفی در تعاملات وزارت بهداشت و شورا و مدیریت شهری در حوزه سلامت است و انتظار می‌رود که کارگروهی برای تحقق مدیریت یکپارچه در حوزه سلامت ایجاد شود و البته در شهرداری تهران اقدامات ارزشمندی انجام شده که از جمله آن می‌توان به خانه‌های سلامت اشاره کرد. 

وی ادامه داد: فاضلاب بیمارستان‌ها در شهر تهران که به چاه های جذبی وارد می‌شودند یکی از نگرانی های شهر است و در جنوب شهر تهران روزانه 90 تن زباله‌های بیمارستانی تولید می‌شود. 

وی افزود: 40 درصد فاضلاب های بیمارستان‌ها فاقد تصفیه خانه هستند. 

سالاری با اشاره به آلودگی  آب تهران تصریح کرد: آلودگی آب تهران به نیترات، فنول از مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد تا سلامت مردم به خطر نیافتد. 

و همچنین از دیگر موارد نگران کننده در شهر سرطان است که متاسفانه در دهه‌های اخیر دچار سونامی سرطان شده‌ایم. 

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی با اشاره به کاستی هایی در زمینه نظارت  بر مواد غذایی گفت: وجود پالم در لبنیات و خمیر مرغ در دیگر فرآورده‌های غذایی از جمله موارد نگران کننده‌ای است که وزارت بهداشت باید به طور قاطع ورود کند و گزارشات اقدامات خود را نیز به مردم ارائه دهد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: سلاری ، فضلاب ، 40 درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار