وزیر خارجه ترکیه از تأخیر آموزش مخالفان سوری خبر داد

چاووش اوغلو اعلام کرد تأخیر آموزش مخالفان سوری به علت طولانی شدن مسائل فنی و اجرایی است.

 به گزارش  سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با تلویزیون داخلی این کشور به بررسی مهمترین رخدادهای منطقه و جهان پرداخت.

وزیر خارجه ترکیه درباره بحران سوریه، عراق و یمن اعلام کرد سیاست های ترکیه دراین موارد واضح بوده و ترکیه به دنبال ایجاد راه حلی برای جلوگیری از خونریزی و حل بحران این کشورها است.

وی با اشاره به تأخیر رخ داده در برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری در ترکیه، عربستان، اردن و قطر مدعی شد این مسأله به سبب طولانی مدت بودن مسائل فنی و اجرایی است و نشانه اختلاف میان کشورهای ذی‎‌ربط نیست. چاووش اوغلو با اشاره به حمایت های ایران و روسیه از دولت سوریه، بر ضرورت شروع مذاکرات برای ایجاد تحولی سیاسی در این کشور تأکید کرد.

وی با اعلام اینکه همگان می پرسند چه کسی پس از اسد اداره سوریه را برعهده می گیرد مدعی شد: هرکسی که جایگزین اسد شود، صرف نظر از هویت وی بهتر از اسد خواهد بود؛ چرا که دولت سوریه مسبب کشته شدن 300 هزار نفر است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین درباره حمله ارتش لیبی به کشتی باری این کشور گفت: یادداشت اعتراض آمیزی به کنسولگری لیبی در استانبول فرستاده شده است. ترکیه مایل است دولت وحدت ملی در لیبی تشکیل شود و فرستاده ترکیه (امر الله ایشلر) دیدارهایی با دوطرف درگیر در لیبی داشته است.


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار