نماینده دفتر سازمان ملل در تهران خبر داد:

وجود 1400 مدرسه خطر خیز در شهر تهران

نماینده دفتر سازمان ملل در تهران گفت: هم اکنون حدود 1400 مدرسه بالای 40 سال در تهران وجود دارد. ما باور داریم این مدارس باید نوسازی شوند و برای آن ها برنامه تاب آوری تدوین شود.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، اکدوقان نماینده دفتر سازمان ملل در تهران درنشست اجرای طرح مدرسه آماده،اظهار کرد: سازمان ملل در مورد مدارس 2 مقوله را مد نظردارد. اول اینکه همه کودکان حق دسترسی به آموزش را دارند و دوم اینکه همه کودکان حق ایمنی و بقا را دارند.

وی با توجه به تعداد دانش آموزانی که در مدارس در خطر حوادث قرار دارند، گفت: سال 2014 در حدود 2/1 میلیارد کودک و نوجوان وارد مقطع ابتدایی و راهنمایی شدند. امسال 63 میلیون کودک توانایی ورود به مدرسه را ندارند و با توجه به تعداد دانش آموزان ما به مدارس ایمن نیازداریم.

نماینده دفتر سازمان ملل در تهران با اشاره به عملکرد های جمهوری اسلامی ایران در این خصوصو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه نوسازی مدارس دستاوردهای بزرگی را کسب کرده است. هیچ کشوری را نمی شناسم که 2 درصد از بودجه سالانه کشور را صرف بازسازی مدارس کند.

اکدوقان با توجه به لزوم نوسازی مدارس در تهران تصریح کرد: هم اکنون حدود 1400 مدرسه بالای 40 سال در تهران وجود دارد. ما باور داریم این مدارس باید نوسازی شوند و برای آن ها برنامه تاب آوری تدوین شود.

وی گفت: سازمان نوسازی مدارس حدود 2800 هزار متر مربع مساحت، مدارس را احیا کرده است. البته این اقدامات در خاورمیانه نیز انجام می شود.

نماینده دفتر سازمان ملل در تهران با اشاره به اینکه نوسازی مدارس تنها از وظایف دولت ها نیست ، افزود: وقتی ما به این مقوله در جهان نگاه می کنیم نوسازی مدارس فقط مسئولیت دولت ها نیست و همه شهروندان در این مسئله دخیل هستند و خیلی مهم است که هر کسی مسئولیت خودش را بشناسد.

اکدوقان تصریح کرد: کودکان و نوجوانان باید بدانند در زمان وقوع حوادث چه اقداماتی انجام دهند و مسئولیت این آموزش برای والدین بیشتر از مدارس است.

نماینده دفتر سازمان ملل در تهران با اشاره به زلزله هایی که تلفات دانش آموزی بسیاری داشته اند، گفت: در سال 2008 زلزله ای در چین رخ داد که بر اثر آن هزار دانش آموز کشته شدند و در زلزله ی اخیر نپال بسیاری از دانش آموزان و دبیران از بین رفتند.

اکدوقان اطمینان از تاب آوری و مقاوم بودن مدارس در مقابل زلزله را مسئولیت همه اقشار جامعه بیان کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدرسه ، تهران ، خطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار