جان کری :آمريکا و روسيه درباره ايران مواضع نزديک دارند

وزیر امور خارجه آمریکا گفت:آمریکا و روسیه به مانند دیگر شرکا و دوستان پنج به علاوه یک درباره ایران مواضع نزدیک دارند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، جان کری گفت: موضوعات بسیار حساسی است که پرزیدنت اوباما از من خواست تا آنها را با پرزیدنت پوتین و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در میان گذارم.

وی گفت: ما مسلما در وسط دوره چالش برانگیزی قرار داریم. من امروز در سوچی با رئیس جمهور پوتین و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره موضوعات مختلف جهانی گفتگو کرده ام.

من از رئیس جمهور پوتین به خاطر وقت زیادی که به این گفتگوها اختصاص داد و شرح مفصل وی درباره مواضع روسیه درخصوص برخی از این چالش ها تشکر می کنم. وی (پوتین) معتقد است ما می توانیم با یکدیگر برای حل این مشکلات همکاری سازنده داشته باشیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما درباره ایران گفتگو کردیم. روسیه و آمریکا و شرکای دیگر پنج به علاوه یک از طریق مذاکرات هسته ای با ایران در حال تلاش بسیار سختی هستند. ما اکنون در این مذاکرات به شش هفته آخر وارد شده ایم. همه ما درک می کنیم که اتحاد نقش کلیدی برای رساندن ما در جایی که اکنون هستیم، داشته است و همچنین این اتحاد قرار است نقش کلیدی برای نهایی کردن یک توافق خوب و اطمینان ما از خوب اجرایی شدن این توافق داشته باشد.
جان کری گفت: آمریکا و روسیه در این تلاش به مانند شرکا و دوستان دیگر پنج به علاوه یک مواضع نزدیک در این زمینه دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار