اردبیل؛

استان اردبیل ظرفیت صادرات سالانه 150 میلیون دلار را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: استان اردبیل ظرفیت این را دارد به جای صادرات سالانه 70 میلیون دلار در حدود150 میلیون دلار سالانه صادرات داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سید حامد عاملی افزود: امسال به جهت اهمیت موضوع، توجه و رونق تجارت خارجی در دستورالعمل سازمان لحاظ شده است که با پیگیری‌هایی که در این رابطه داشتیم سرفصل‌ها برای فعالیت در این حوزه مشخص شده ولی تاکنون نتوانستیم از ظرفیت مرزی بودن و همسایگی با کشور آذربایجان به نحو شایسته در توسعه تجارت خارجی استان اردبیل استفاده کنیم.

وی گفت: تسهیل‌گری در فرآیندهای صادرات گمرک بیله سوار حتما باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که با این کار حمایت از بخش خصوصی نهادینه می‌شود و حمایت از بخش خصوصی به منظور ایجاد اشتغال در جامعه و توسعه اقتصادی استان اردبیل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: همه باید از فعالیت‌های گمرک بیله سوار در زمینه توسعه صادرات و افزایش تولید در استان اردبیل حمایت داشته باشند چرا که اگر همکاری و هم‌فکری بین دستگاه‌های مختلف اجرایی در این رابطه صورت بگیرد قطعا مشکلات برطرف شده و نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

عاملی گفت: می توانیم با ایجاد بازارچه مرزی با آذربایجان در تعامل باشیم و از ظرفیت مرزی بودن استان اردبیل در جهت رونق اقتصادی استفاده کنیم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، ظرفیت ، صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.