گزارش بازار هفته سوم اردیبهشت 94؛

بازار سرمایه در گیر و دار رکود

در حال حاضر با توجه به احساس ترس و کمبود نقدینگی، بازار سرمایه با رکود مواجه است.

بازار سرمایه در گیر و دار رکود/گزارش هفتگی پنجشنبه کار شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛اکنون با توجه به احساس ترس و کمبود نقدینگی در بازار سرمایه با رکود مواجه هستیم به طوری که شاخص کل در اولین روز معاملاتی هفته با (538.89) واحدکاهش و کاهش (0.84) درصدي نسبت به روز قبل به63.530 واحد رسيد. بیشترين تاثير منفی بر شاخص را نماد اخابر و وبملت بر جاي گذاشتند.

همچنین شاخص فرابورس با (5.7) واحد کاهش به 720 واحد رسید که پترول بیشترین تاثير منفی را بر ايفكس بر جاي گذاشت.جو منفی بازار امروز شدت بیشتری به خود گرفت و شاهد تشکیل صف های فروش در نمادهای پیشرو بازار بودیم و حجم عرضه در نماد مبین هم بسیار سنگین بود و سهم در انتهای روز در درصدهای منفی معامله شد.

در حالی که گروه پالایشی .شبندر گزارش عملکرد نه ماهه سال مالی 93 را منتشر کرد و طبق آن طی این دوره 480 ریال بابت سود هر سهم محقق ساخت.در اواخر هفته این گروه کار خود را با صف خرید عمده نمادها آغاز کرد، شنفت تنها منفی گروه بود که معاملات کم حجمش با صف فروش آغاز شد.

علاوه بر این گروه بانکی معاملات خود رابا عرضه سنگین و به صف فروش رسیدن بیشتر نمادهای گروه آغاز کرد. نکته قابل توجه صف فروش سنگین وبصادر در قیمت 804 ریال بود.در اواخر هفته همسو با تغییرات شاخص کل در این گروه اکثر نمادها معاملات مثبتی را پشت سر گذاشتند
می‌توان گفت،در گروه خودرویی نیز شاهد فشار فروش و به صف فروش رسیدن نمادهای بزرگ گروه بودیم. اما در دیگر روزهای هفته خودرویی ها جوی مثبت و متعادل داشتند و خپارس و خاهن تنها نمادهایی بودند که به صف خرید رسیدند.

در گروه رایانه شرکت داده پردازي ايران در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد12 ماهه واقعی خود مبلغ 218 ریال اعلام نموده است که نسبت به پیش بینی قبلی شرکت با افزایش 1 ریالی گزارش شده است.

گفتنی است در گروه دارویی شرکت داروسازی کوثر در نظر دارد سرمایه خود را  از مبلغ 180 میلیاردریال به مبلغ 540 میلیارد ریال برساند که این افزایش سرمایه 360 میلیارد ریالی ( معادل200 درصد ) مبلغ 187 میلیارد ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و مابقی آنمبلغ 172 میلیارد ریال از محل سود انباشته می باشد شرکت موضوع افزایش سرمایه را استفاده از معافیت مالیاتی موضوع مادۀ 17 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی درتأمین نیازهای کشور و اصلاح ساختار مالی اعلام نموده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، سرمایه ، منفی ، سهم ، اوراق ، عرضه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار