هشدار فاتو بنسودا به رژیم صهیونیستی در خصوص ارائه اطلاعات جنایات جنگی غزه

دادستان دیوان بین المللی کیفری از رژیم صهیونیستی خواست اطلاعات مورد نیاز در خصوص جنایات جنگی غزه را هر چه سریعتر ارائه دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، "فاتو بنسودا،" دادستان دیوان بین المللی کیفری به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که اطلاعات مورد نیاز در مورد جنایات جنگی غزه در سرزمین های فلسطین را ارائه ندهد، برای تکمیل این تحقیقات از مستندات فلسطینی ها استفاده می کند.

دادستان دیوان بین المللی کیفری در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتد پرس اعلام کرد هنوز هیچ اطلاعاتی از دو طرف درگیر در جنگ تابستان گذشته غزه دریافت نکرده و بهتر است هر دو طرف مستندات خود را هر چه سریعتر ارائه دهند.

بنسودا اواسط ماه ژانویه (اواخر دی 93)، تحقیقات خود را در خصوص نوار غزه آغاز کرد. فلسطینی ها از همان زمان صلاحیت دیوان بین المللی کیفری را پذیرفتند و  اول آوریل (12 فروردین) رسما به عضویت این دادگاه در آمدند تا شاید رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی و اقدامات غیرانسانی اش در جنگ غزه، تحت پیگرد قانونی قرار گیرد. رژیم صهیونیستی در مقابل اقدامات فلسطینی ها را "رسوایی" خواند.  "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر این رژیم نیز هشدار داد دیوان بین المللی کیفری با این اقدام به جای حل مسئله، بر مشکل خواهد افزود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا نکنم،‌ مجبور می شوم فقط به مدارک یکی از دو طرف اکتفا کنم؛ به همین دلیل ارائه اطلاعات از جانب طرف های درگیر به نفع هر دو خواهد بود.

در جنگ غزه بیش از 2200 فلسطینی که صدها نفر آنها از شهروندان بودند، کشته شدند. 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار