محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قبایل شمالی یمن به هیبت نظامی عربستان ضربه زدند/ آل سعود یک قدم به سقوط نزدیکتر

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: قبایلی که در شمال یمن زندگی می‌کنند چنان توانایی دارند که در روزهای گذشته به سادگی پادگان‌ها، مراکز نظامی، پاسگاه‌ها و مراکز جمع‌آوری سلاح و مهمات عربستان تسخیر کردند.

"هادی محمدی" گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه عربستان سعودی با اقدامات نظامی که انجام می‌دهد به دنبال دستیابی به شرایط برتر نسبت به انصارالله است، اظهار داشت: انها می خواهند از طریق این برتری نظامی و تحکیم‌آمیز، تحقق اهداف سیاسی خود را در یمن میسر کند و این موضوع که عربستان قدرت ورود به جنگ زمینی را دارد از طرف تمامی کارشناسان با تردید روبرو است.

وی اضافه کرد: ورود سعودی‌ها به جنگ زمینی بحران منطقه را بسیار پیچیده‌تر کرده و انها را با شرایط تلفات و هزینه‌های سنگین روبرو می‌کند بنابراین آنچه که باید از طریق یک رایزنی سیاسی به دست بیاید از دسترس خارج می‌شود.

این کارشناس منطقه غرب آسیا تصریح کرد: کاخ سفید نیز تمایلی به گسترش جنگ ندارد اما عربستان علیرغم فقدان کارآمدی یک جنگ زمینی در قبال انصارالله و مردم یمن می‌خواهد که شانس خود را برای تحکیم سیاسی میسر کند.

وی افزود: آن چیزی که مسلم است قبایلی که در شمال یمن زندگی می‌کنند از چنان توانایی برخوردارند که در روزهای گذشته به سادگی پادگان‌ها، مراکز نظامی، پاسگاه‌ها و مراکز جمع‌آوری سلاح و مهمات عربستان را توانسته‌اند به تسخیر خود در آورند و نشان دادند که حتی قبایل کوچک در حاشیه مرز، امکان صدمه زدن به هیبت نظامی ال سعود را داردند.

محمدی ادامه داد: تنها نقطه برتری عربستان در قبال یمن برتری نظامی هوایی است که این برتری از دید کارشناسان نظامی امکان محقق کردن یک پیروزی زمینی و قطعی نظامی را در دست ندارد حتی اگر با تکیه بر توان هوایی آل‌سعود بخواهد زمینه را برای حمله زمینی حاضر کند باز هم آسیب‌پذیری‌های این رژیم از بین نمی‌رود و بیشتر در باتلاق امنیتی فروخواهد رفت.

این کارشناس منطقه غرب آسیا در پایان خاطرنشان کرد: اگر چه به شکل واضحی این کار با یک ریسک بزرگ همراه است ولی از آنجایی که اختیار در آل‌سعود به دست جوان‌های خام و نادان افتاده، ممکن است حمله زمینی به یمن صورت گیرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار