به هم چسبیدگی پلک‌ها و مژه‌ها را جدی بگیرید

نزدیک به 20 درصد از نوزادان به دلایلی با عدم تکامل طبیعی مجرای اشکی مواجه هستند.

محمد کی‌پور، اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سیستم اشکی در حفاظت از چشم در برابر عوامل عفونت زا نقش اساسی بر عهده دارد و متشکل از غدد و مجراهایی است که رطوبت مناسب برای چشم را تامین می‌کند. هر گونه اختلال در سیستم اشکی، چشم را در معرض خشکی و عفونت قرار می‌دهد و در صورتی که انسداد مجرای اشکی به عفونت‌ حاد کیسه‌ای اشکی منتهی شود، باید تدابیر درمانی به فوریت اتخاذ گردد. 

وی ادامه داد: نزدیک به 20 درصد از نوزادان به دلایلی با عدم تکامل طبیعی مجرای اشکی و به دنبال آن انسداد مجرا و پیامدهای مرتبط با آن مواجه هستند. این بیماری در کودکان با به هم چسبیدگی پلک‌ها و مژه‌ها همراه است. 

کی پور تصریح کرد: معمولا انسداد مادرزادی مجرای اشکی از شایع‌ترین موارد محسوب می‌شود که غالبا تا پیش از یک سالگی بهبود می‌یابد. 

وی در خصوص روشهای مقابله با این بیماری اظهار داشت: انجام ماساژ کیسه‌ اشکی همراه با کمپرس گرم به مرور در بر طرف شدن انسداد موثر می‌باشد، این کودکان باید از لحاظ ابتلا به عفونت های چشمی تحت مراقبت‌های تخصصی قرار بگیرند و در صورتیکه تا سن 18 ماهگی انسداد مجرای اشکی بر طرف نشود با انجام عمل سونداژ به باز کردن مجرا مبادرت شود. 

وی در ادامه افزود: در بزرگسالان انسداد مجرای اشکی با علائم عفونی، تورم و قرمزی چشم همراه است و برای درمان آن از روش B.C.R استفاده می شود.



انتهای پیام/ 
برچسب ها: پلک ، مژه ، چشم ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار