"ویلیام کوهن" مدعی شد اقدامات ایران در خاورمیانه به ثبات منطقه ضربه می زند و توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی، باعث متوقف شدن رقابت هسته ای نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، وزیر اسبق دفاع آمریکا در گفتگو با این شبکه مدعی شد اقدامات ایران در خاورمیانه به ثبات منطقه ضربه می زند. 

 "ویلیام کوهن" گفت: "کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس خواهان تضمین‌هایی برای تامین امنیت خود هستند. این کشورها نگران اقدامات ایران هستند که به ثبات منطقه ضربه می زند. "

وی خاطر نشان کرد: من اطمینان ندارم که چیزهای زیادی پس از اجلاس کمپ دیوید تغییر کند. کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش می کنند اطلاعاتی درباره محتوای جعبه سیاه مذاکرات با ایران به دست آورند. این کشورها همچنین می خواهند بدانند آمریکا برای تضمین دادن به حمایت از امنیت آنها چه کارهایی انجام می دهد.
 
کوهن در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای همکاری با ایران، اهمیت بیشتری از روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس قائل شده است، افزود: من فکر نمی کنم واشینگتن روابط با کشورهای عربی را در اولویت آخر خود قرار داده باشد، اما شاید به اندازه کافی بر اقدامات ایران در منطقه متمرکز نشده ایم. 

وی در ادامه مدعی شد: " ایران به برهم زدن ثبات بخش هایی از یمن کمک و برای نفوذ در این کشور تلاش می کند. ایران همچنین در عراق دخالت دارد. به اعتقاد من، کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران اقدامات ایران در منطقه هستند که باعث برهم خوردن ثبات می شود."

کوهن افزود: "ایران دارای نظام انقلابی است که می خواهد بزرگترین قدرت باشد. به اعتقاد من آمریکا هم باید درباره این مسایل نگران باشد و به این مسایل توجه کند. "

وی ادامه داد: به اعتقاد من این توافقنامه (توافق هسته ای) باعث متوقف شدن رقابت هسته ای نخواهد شد. ما بعدا شاهد کشورهای بیشتری خواهیم بود که تلاش خواهند کرد با دستیابی به توانمندی هسته‌ای، در منطقه از امنیت خود دفاع کنند. من اطمینان ندارم که این توافقنامه باعث توقف اشاعه هسته ای شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار