تظاهرات مردم شهر قطیف عربستان در همبستگی با شیخ نمر

مردم شهر شیعه‌نشین قطیف عربستان در همبستگی با روحانی برجسته شیعه این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، مردم شهر قطیف در شرق عربستان شب گذشته (جمعه) در همبستگی مجدد با آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر مبارز شیعه این کشور تظاهرات کردند.

در این تظاهراتکه به دعوت گروه‌های مخالف عربستانی از جمله جنبش «جوانان آزادیخواه» و گروه موسوم به «ائتلاف آزادی و عدالت» در قطیف برگزار شد، مخالفان ضمن اعلام همبستگی با این روحانی برجسته شیعه، خواستار آزدی فوری و بدون قید و شرط وی و رفع تمام محدودیت های اعمال شده بر آیت الله نمر شدند. 

شرکت کنندگان در تظاهرات دیشب شعارهای علیه حاکمان آل سعود و بحرین سر دادند. 

روز پنجشنبه گذشته نیز تظاهرات مشابهی با عنوان  «آیت الله نمر باید آزاد گردد» در  حمایت از شیخ نمر در شهر قطیف عربستان برگزار شد.

 در روز های گذشته مردم کشورهای مختلف منطقه از جمله ایران، عراق، بحرین و عربستان سعودی در اعتراض به ‌تلاش عربستان سعودی برای اجرای حکم اعدام آیت‌الله نمر باقرالنمر، تظاهرات گسترده ای برگزار کردند.

آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر از بارزترین مخالفان ریاض با انتقاد از رژیم آل‌سعود، خواستار آزادی بیان و انجام تغییرات سیاسی در این کشور برای دادن نقش بیشتر به مردم در حاکمیت است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
مردم شهر قطیف و شهرهای دیگر عربستان در حمایت از شیخ نمر و مردم مظلوم یمن باید بپا خواسته و از حرمت خون انسان در برابر رژیم سفاک سعودی دفاع کنند .
مردم دیگر کشورهای اسلامی و مخصوصا عربی باید از خون های ریخته شده در یمن بدست رژیم جنایتکار ال سعود دفاع کنند .
سکوت هر مسلمان این روز ها در قبال جنایات آمریکائی و آل سعود حیانت است به قران .
آخرین اخبار