اوباما:

آمریکا با هر تهدیدی علیه همپیمانان خود در خلیج فارس مقابله می کند

یورونیوز گزارش داد، رئیس جمهور آمریکا در نشستی با نمایندگان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بر پایبندی آمریکا به تعهداتش در قبال این کشورها تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، این شبکه تلویزیونی افزود، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در کمپ دیوید در ایالت مریلند، میزبان نمایندگان کشورهای عضور شورای همکاری خلیج فارس بود. هدف از این نشست اطمینان دادن به این کشورها درباره تعهدات واشنگتن در منطقه با وجود دورنمای توافق بر سر برنامه هسته ای ایران و نیز نشان دادن اراده واشنگتن بر مقابله با اقدامات ثبات زدای تهران بود.
باراک اوباما در اظهاراتی گفت: «می خواهم بر تعهدات خلل ناپذیر آمریکا در زمینه امنیت شرکایمان در حوزه خلیج (فارس) تأکید کنم. همانطور که در بیانیه مشترک خود گفتیم، آمریکا برای مقابله با هرگونه تهدیدی برای تمامیت ارضی هر یک از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که مغایر با قوانین سازمان ملل متحد باشد، آمادگی دارد که با این کشورها همکاری کند.»
این گزارش افزود، کشورهای حوزه خلیج فارس توافق مقدماتی لوزان را که در دوم آوریل به دست آمد، مورد تأیید قرار نداده اند. این توافق به دنبال لغو تحریم های ایران در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای تهران است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار