عادل الجبیر:

درخواست تسليحاتی در کمپ دیوید به آمريکا ارائه نشد

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد شورای همکاری خلیج فارس در نشست کمپ دیوید، از آمریکا درخواست تسلیحاتی نکرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان پس از نشست کمپ دیوید در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد هیچ یک از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درخصوص معاملات تسلیحاتی، درخواستی به آمریکا ارائه نداد. 

وی با اعلام اینکه توافقی کامل در خصوص مسائل منطقه ای، بین عربستان و آمریکا صورت گرفته است مدعی شد: درباره نحوه مقابله با تهدیدهای ایران و خطر گروه های تروریستی به خصوص داعش ، مذاکراتی صریح و مستقیم بین آمریکا و عربستان برگزار شد. 

وزیر امور خارجه عربستان با تاریخی و بی سابقه توصیف کردن، نشست کمپ دیوید افزود: در این نشست نحوه افزایش و تقویت روابط امنیتی و نظامی راهبردی بین کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) و آمریکا، بررسی شد.  ما سه چارچوب اصلی را بررسی کردیم؛ اول، تقویت همکاری نظامی، دوم، مقابله با تروریسم و سوم، تعامل با چالش ها و در راس آنها دخالت های ایران در منطقه. 

عادل الجبیر در ادامه افزود: بر عکس آنچه در روزهای اخیر گفته شد، کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) درخواست هایی، چه در خصوص معاملات تسلیحاتی پیشرفته یا غیره، به آمریکا ارائه ندادند. نشست کمپ دیوید، اساسا یک نشست مشورتی درباره آینده روابط با آمریکا در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و نظامی بود. در این نشست مشخص شد که دو طرف برای توسعه روابط تمایل دارند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار