ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بررسی آرایش سیاسی موجود در کشور/ اختلافات میان اصلاح طلبان، کمتر از اصولگرایان نیست

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری، موتلفه و تا حدودی جمعیت ایثارگران در میانه جریان اصولگرایی قرار گرفته و تلاش دارند تا دو سر طیف را به هم نزدیک کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است؛ البته تا برگزاری انتخابات، زمان زیادی باقی مانده و فرصت بسیاری برای نزدیک شدن طیف‌های مختلف وجود دارد.

بررسی آرایش سیاسی موجود در کشور/ احتمال جدا شدن طیف لاریجانی از اصولگرایان بعید استناصر ایمانی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران با اشاره به  آرایش سیاسی کشور در سالی که به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همچنین پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری منتهی خواهد شد، گفت: در حال حاضر در بدنه جریان اصولگرا، طیف‌هایی مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری، موتلفه، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و جبهه پایدارای حضور دارند که درباره چگونگی حضور در انتخابات با یکدیگر اختلاف نظرهایی نیز دارند.

وی در ادامه افزود: جبهه پیروان خط امام و رهبری، موتلفه و تا حدودی جمعیت ایثارگران در میانه جریان اصولگرایی قرار گرفته و تلاش دارند تا دو سر طیف را به هم نزدیک کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است؛ البته تا انتخابات زمان زیادی باقی مانده و فرصت زیادی برای نزدیک شدن طیف‌های مختلف وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این احتمال وجود دارد که اصولگرایان در استان‌هایی مانند تهران و خراسان رضوی با فهرست واحدی در انتخابات حضور نداشته باشند.

ایمانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به وضعیت جریان اصلاح‌طلب در کشور تصریح کرد: در جریان اصلاح‌طلبی نیز طیف‌های مختلفی مانند کارگزاران، مجمع روحانیون مبارز، طیف وابسته به حزب منحله مشارکت، شورای هماهنگی اصلاحات و شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات وجود دارد که هنوز به دلایل مختلف به توافق کلی نرسیده‌اند چرا که مشکل عمده میان آنان، تعیین راهبرد برای پیشبرد این جریان است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اختلافات موجود در بدنه دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب اظهار کرد: در بدنه هر کدام از جناح‌های سیاسی موجود در کشور یعنی دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب، اختلافاتی وجود دارد اما اختلافات جریان سیاسی اصلاح‌طلب با توجه به اینکه در چند سال گذشته به صورت غیرعلنی حرکت کرده، کمتر در معرض دید عموم قرار گرفته است در حالی که اختلاف‌های طیف اصولگرا بیشتر مورد توجه مردم و ناظران بوده است.

ایمانی در پایان با اشاره به فعالیت جریان سیاسی سوم با عنوان اعتدالیون در صحنه سیاسی کشور تصریح کرد: در حال حاضر تمایز آشکاری بین جریان اصلاح‌طلب و اعتدالیون وجود ندارد مگر آنکه در آینده این تمایز آشکار شود؛ چرا که ما تاکنون جریان مشخصی به نام اعتدالیون که دارای مرامنامه و  فعالیت خاصی باشد را مشاهده نکرده‌ایم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار