با امضای توافقنامه بین معاونت امور فرهنگی و شرکت رجاء اجرایی می‌شود

ایجاد کتابخانه‌های سیار در قطارهای مسافربری رجا

توافقنامه همکاری میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت حمل و نقل ریلی رجا به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان عموم به کتاب در نمایشگاه کتاب بیست و هشتم منعقد شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، موضوع این توافقنامه استفاده از امکانات شرکت حمل و نقل ریلی رجاء در ترویج کتابخوانی و توزیع و ارسال آسان و ارزان کتاب برای دسترسی بهتر مردم و تجهیز کتابخانه‌های سیار در داخل قطارهای مسافربری است.

بر اساس این توافقنامه که تا 28 اسفندماه 96 معتبر است، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  متعهد به همکاری در تامین و تجهیز کتابخانه‌های سیار در داخل قطارهای مسافربری تا سقف 15 میلیارد ریال، تامین کتاب‌های موضوع توافقنامه را براساس موجودی انبار ازطریق انبار موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در مدت سه سال، می‌شود.

شرکت حمل و نقل ریلی رجاء متعهد به ارائه 40 درصد تخفیف هزینه‌های خدمات حمل و نقل ریلی برای تمامی مرسولات شامل کتاب و لوح فشرده منضم به آن در هر گروه مسافتی، ایجاد کتابخانه‌های سیار در قطارهای مسافربری مسیر داخل و خارج از کشور، معرفی نماینده‌ای برای هماهنگی و انتخاب کتاب به معاونت، شناسایی، انتخاب، تحویل و انتقال کتاب‌ها می‌شود.

طبق این توافقنامه این شرکت متعهد است با توجه به موضوع توافقنامه، گزارش انجام کار و توزیع کتاب‌های دریافتی را به‌طور مشروح و همچنین گزارش پیشرفت کار را پس از اجرای طرح ارائه کند، به‌طوری که در پایان طرح ثمربخشی اجرای توافقنامه قابل ارزیابی و گزارش باشد،  همچنین شرکت متعهد است در گزارش خود در تمامی کتابخانه‌های سیار به نقش معاونت در مشارکت و حمایت از اجرای این طرح اشاره کند.

همچنین تمامی ناشران، کتابفروشان، پخش‌کنندگان کتاب و فروشگاه‌های اینترنتی کتاب، استفاده‌کنندگان از این توافقنامه خواهند بود که از طریق مهر موسسه خود و نشانی دفتر مبدا در روی بسته‌های ارسالی احراز هویت می‌شوند و تمام دفاتر شرکت در سراسر کشور ملزم به ارائه این تخفیف خواهند بود، اما برای سهولت کار در هر منطقه از شهرهای بزرگ نیز دفاتری ویژه معرفی خواهد شد.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 26 اردیبهشت ماه پس از 11 روز فعالیت در مصلی امام خمینی (ره) با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار