مدیرمسئول انجمن ناشران دانشگاهی:

نتیجه اعتماد به تشکل‌های صنفی، توانمندی بدنه نشر است

محمدرضا حاتمی گفت:‌ واگذاری مسئولیت‌ ها به اصناف نشر در طول یک دهه اخیر، موجب توانمندی بدنه نشر و به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و تعاملی شدن رابطه دولت و بخش خصوصی شده است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران  به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران محمدرضا حاتمی، با اشاره به نتایج مثبت برگزاری بخش‌های مختلف نمایشگاه توسط اهالی نشر، عنوان کرد: در این سال‌ها با ایجاد تعادل در مسیر حرکت خود، علاوه بر حمایت از منافع ناشران در مقابل دولت، توانستیم بین دولت و ناشران، رابطه‌ای مناسب برقرار کنیم.

وی افزود:‌ فعالیت انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در طول این‌ سال‌ها موجب شده است ناشران به تشکل صنفی خود اعتماد کنند و خواسته‌ها و نیازهای خود را از طریق انجمن در زمان نمایشگاه و پس از آن دنبال کنند و خوشبختانه در روزهای برپایی نمایشگاه ما با کمترین و کوچکترین مشکل روبه‌رو بوده‌ایم.

حاتمی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که سازما‌ن‌ها و نهادهایی مانند صدا و سیما و رسانه‌ها به بحث کتاب توجه جدی داشته باشند، تاکید کرد: رسانه‌ها باید از فرصت نمایشگاه کتاب استفاده کنند و زمینه آشتی و تشویق مردم به کتابخوانی را فراهم و از سوی دیگر در طول سال نیز زمینه معرفی و ترغیب به خرید آثار جدید را نیز ایجاد کنند.


مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، یادآور شد: امسال حدود 700 ناشر دانشگاهی در نمایشگاه حضور داشتند که حدود 140 ناشر در انجمن عضویت دارند و ما در تلاشیم از ظرفیت نمایشگاه برای تشویق و ترغیب ناشران برای حضور در انجمن صنفی خود استفاده کنیم.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» تا  امروز26 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار