عضو انجمن دندانپزشکی ترمیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی کیفیت خوبی ندارد

عضو انجمن دندانپزشکی ترمیمی با اشاره به وضعیت تجهیزات این رشته گفت: تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی با کیفیت خوب در کشور وجود ندارد.

کیوان ساعتی، عضو انجمن دندانپزشکی ترمیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات دندانپزشکی ترمیمی در خصوص تجهیزات این رشته گفت: تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی با کیفیت خوب در کشور وجود ندارد و این مسئله در ابزار این رشته پزشکی نیز دیده می‌شود. 

وی افزود: 10 درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود، همین تعداد نیز از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و 90 درصد تجهیزات دندانپزشکی ترمیمی از خارج به داخل کشور وارد می‌شود. 

عضو انجمن دندانپزشکی ترمیمی ادامه داد: مواد و ابزارهای مورد نیاز دندانپزشکی ترمیمی به طور نسبی قیمت بالایی دارد. این مسئله در تمام دنیا نیز به چشم می‌خورد، تولید دستگاه های لایک کیو تا پیشرفته دندانپزشکی ترمیمی در داخل بسیار کم است و کیفیت بالایی نیز ندارد. 

ساعتی در خصوص حمایت‌های دولتی از دندانپزشکان ترمیمی درباره تجهیزات دندانپزشکی تصریح کرد: دولت از دندانپزشکان ترمیمی در زمینه تامین تجهیزات این رشته حمایت نمی‌کند و این پزشکان تنها می‌توانند از وام بانکی با بهره بالای 25 درصد برای تامین مواد و تجهیزات پزشکی استفاده کنند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.